söndag 13 december 2015

Pepparkaksgran







Luciakonserten? Nej men den fick jag ställa in i sista minuten, tråkigt nog (jag som hade sett fram emot det så) Både jag och Anders har något med magarna...så...nää...jag hade inte vågat åka iväg utan blöja, om vi säger så.

Nog om det. I helgen som var, så bakade ungdomarna -här hemma- bl a mer pepparkakor. Och då passade jag på att göra en gran, som jag hade planerat att göra redan förra året. Jag fick idén HÄRIFRÅN. Jag gjorde pepparkakor i tre olika storlekar av stjärnor, och satte sedan ihop dem med kristyr.

Så blev det en söt gran.


Lite mer hemmagjorda stjärnor...



Även lite knäck gjordes. Och jag älskar ju knäck, men detta ska sparas till den stora dagen -julafton. Och det ska vi banne mig hålla också. Det är nämligen inte så lätt i denna godis-ätar-familj.

Fler bilder från helgen och bakningen finns på min andra blogg inom några timmar. Länk finns i högerspalten.












Inga kommentarer: