söndag 13 december 2015

Glad Lucia



Oj, jag höll på att glömma av er. Glad/trevlig lucia på er! Har precis landat i soffan efter att ha kramat hejdå till yngsta dotterns pojkvän (som åker hem till Gnesta) Anders fick köra dem till tåget...jag klarar inte av avsked. Fy så jobbigt. Men jag hoppas de kan ses snart igen, nu då julen -alldeles- för snart är här.

Själv är jag bjuden på luciakonsert om ett par timmar. Det är jag, min mamma och min mormor som ska iväg. Min gamla kör Forssaängkören (som jag sjöng i som tonåring), ska lussa för oss. I Borlänges finaste kyrka (Stora Tuna kyrka). Bäst att ladda upp med näsdukar alltså.


Men vi ses nog senare igen.










Ps. Till anonym: Granarna köpte jag förra (?) året. Dels på citygross, men även i en annan webbutik..minns tyvärr inte vilken. Men har sett att den stora varianten finns HÄR.




Inga kommentarer: