söndag 6 december 2015

Årets gran








Ja, då var årets gran på plats. Vi bestämde oss för att ha en plastgran från och med i år. Dels med tanke på miljön, och så dör -förhoppningsvis- inte mina orchideer heller (som tidigare jular). De gillar inte den starka doften/syran som granarna utsöndrar. DESSUTOM så är ju sonen faktiskt lite känslig...han var väldigt allergisk -mot granar- som liten, och känner fortfarande av det emellanåt...så bl a därför -blev det en i plast.

Jag fick en rabattkupong hos jotex på 50%, så jag och Anders tog i princip första bästa gran som vi hittade på deras hemsida. För enkelhetens skull. Utan att titta på, och läsa speciellt noga om den. Och när jag öppnade kartongen så låg då den här lilla-mini-granen (helt oväntat) i...med belysningen fastsatt och allt (det hade vi också missat). Jag blev lite nervös för hur barnen skulle reagera på en sån liten gran, som knappt kunde kläs..men de är ju så stora nu, så de tog det bra. Det var bonusdottern och yngsta dottern som klädde den, och de själva valde -otippat- väldigt lite pynt att hänga upp. Det syns knappt alls att det har tagits något från kartongen med julpynt. 


MEN.


Jag är trots allt nöjd ändå med vårat lilla "missöde". Nu tycker jag den är så söt, så. HÄR finns granen. Och den stora renen (som är en julklapp till mig själv) finns på åhléns. Den är i guldfärgat glitter då man köper den, men min har jag såklart målat. Den finns i olika storlekar, och jag har den största. HÄR kan du hitta den.










Inga kommentarer: