onsdag 23 september 2015

RANARP taklampa och dålig äppelskörd






Hej!
Hur har ni det med äppelskörd i år (ni som har äppelträd)? Vi har två äppelträd och har knappt fått några äpplen alls i år. Medans det i fjol var hur mycket som helst. Inga plommon har vi fått heller, men det hade vi inte förra året heller, och det har nog att göra med att plommonträdet behöver beskäras? Så. Äpplena på bilden är K Ö P T A.

Jag berättade för ett tag sedan om att våra kökslampor (den ena) hade gått sönder. Dagarna efter var vi till IKEA och köpte två nya, men jag har inte visat dem för er än (tror jag)?

Det blev hur som helst två stycken RANARP.




Bilden ovan är lånad från det stora varuhuset, och lampan finns HÄR.

Nu har två av våra barstolar gått sönder (se bilden längre upp), och felet är inget som vi har orsakat själva eller som vi kan laga. Så vi måste nog reklamera dem, om företaget godtar det vill säga? Och då blir nästa fråga -VAD VI SKA HA SOM MATBORD ISTÄLLET?

Skåpet som nu står i köket har jag verkligen ingen plats för någon annanstans, så jag känner mig lite stressad över det. För ska jag ha in ett "vanligt" bord med stolar, så måste skåpet ut...

Världsliga problem, kan tyckas. Men vi måste ha ett bord att äta vid. Fy, detta kom verkligen olämpligt. Inget jag egentligen har ork att bry mig i...Vi får se hur allt blir, och hur vi löser det helt enkelt.



Kram Linda





Inga kommentarer: