torsdag 6 augusti 2015

Säg det med en ros...och världens bästa grannar!


Hallå där!
Ett litet nattinlägg kommer här...vi är precis hemkomna från en väldigt trevlig kväll tillsammans med våra bästa grannar. Bilder från kvällen kommer längre ner, men först några bilder på en ros från trädgården...


Äntligen blommar rosorna som jag flyttade till en helt ny rabatt p g a ohyra. Så de var lite sena i blomningen då jag fick lov att klippa ner dem helt. Ni ska få se den andra färgen på den andra sorten av rosor en annan dag, den är svagt lila..och bara SÅ vacker!


Kvällen som gick tillbringade vi i våra grannars sommarstuga. De har ett boningshus (en sommarstuga) som man först kommer fram till efter 20 minuters bilåkande från Hagbacken, PLUS ett litet hus med bastu/relax nere vid sjön..ca 50 meter ner för en backe..Det förra huset som stod nere vid sjön har vi fått. Så det är DET vi ska ställa upp här hemma på gården. 

Jag tvivlar på att det hinns med i sommar, men Anders säger envist att det ska bli så. Hur som helst- så då det förra huset togs ner i fjol, så var vi där och hjälpte till. Min son med en kompis hjälpte till att ta ner huset och frakta iväg alla delar. Och Anders yngsta son hjälpte till att gräva med grävmaskin på ett annat ställe tidigare- så grannarna ville bjuda oss allihopa på mat nu som tack för hjälpen. PLUS att vi såklart ville komma och inviga deras nya bastu/relax.

Vi hade även min minsta dotter samt bonusdottern och Anders sons sambo med oss också. Så vi var ett helt gäng på 10 personer.


Efter god mat uppe i boningshuset, så gick ungdomarna ner för att fiska...


I båten ser ni min son och yngsta dotter. Ingen vidare fiskelycka blev det. Två små abborrar bara som de slängde tillbaka.


Här sitter Anders tillsammans med våra bästa grannar. Trädäcket var så stort och fint, sen är det skjutdörrar av glas in till bastun -samt till ett relaxrum (rum med soffa och kamin) 


De har satt glas som "altanräcke", så man kan njuta av den fina utsikten mot sjön...och även hålla koll på de yngre medans vi hade allmänt trevligt och sipprade på lite öl och vin...


Det var så lyxigt! Hög mysfaktor! Vi badade bastu och simmade i sjön hela kvällen tills det blev kolsvart ute.


Här ovan står jag inne i bastun och fotar ut mot sjön...tyvärr speglar det sig en del, så bilden blir lite missvisande.


Här ovan ser ni huset (bastun) nerifrån bryggan. Tänk vilken dröm att ha ett sådant här ställe?!


Vi hade köpt med oss lite nya badlakan till dem, som tack för att vi fick komma.

Egentligen skulle vi ha sovit kvar, men eftersom jag inte känner mig helt 100...så åkte vi hem nu på natten. Jag behövde hem för att ta mitt penicillin- och det gör mig så himla illamående (p g a biverkningar). Ungdomarna åkte hem redan vid 22, då vissa av dem skulle upp och jobba nu idag.


Vi hade hur som helst en helmysig kväll! Verkligen! De är så lugna och fina, samt omtänksamma människor -våra grannar. Helt enkelt de bästa grannarna man kan ha!


Nu vill visst Anders mysa....




Kram på er!//Linda






Inga kommentarer: