söndag 9 augusti 2015

Leksands sommarland


Hallå!
Hur har ni det? Här är det väl ok...inte mer...jag försöker göra allt jag kan för att distrahera tankarna och inte försöka tänka på att det kliar överallt. Jag kan tala om att jag precis har kliat sönder mig -så jag blöder- "där nere" p g a svampen jag får som biverkning av penicillinet. Jag håller på att bli knäpp! Det är ett h-vete!

Men nog om det! Idag har vi tillbringat hela dagen på Leksands sommarland. Och det var första gången jag var där (trots att det ligger så nära oss, ca 5 mil från Borlänge).


Här ovan har ni mig och 14-åriga dottern...nyvakna i bilen..på väg...(mobilbild)


Det var jag, Anders, min 14-åriga dotter (ovan) samt brorsan och hans två tjejer som var iväg till sommarland. Det var brorsan som ville ha sällskap dit. Senare dök även min 18-åriga dotter och hennes väninna upp.


Vi började med att åka kanot och båt, jag och min 14-åring, medans grabbarna stod och vaktade skrindan.


Sen fick de upp mig i fritt fall, denna är av en liten modell.


Ovan ser ni mig, Anders och dottern i kön.


Och jisses vad jag skrek. Varje gång den åkte ner. Min dotter höll på att kissa på sig av skratt.


Sen blev jag med-lurad upp i en vattenrutschkana. Jag tycker det går så fort med dessa ringar, så jag var livrädd. Anders fotade oss på väg upp, så jag skyndade mig att gömma mig bakom ringen *hihi* Det är jag ovan i knallrosa bikini.


Anders knäppte ca 20 kort på mig, men de får ni tyvärr inte se NÅGOT av. Jag har ju fått sådana viktproblem sen jag började jobba nätter, så jag vantrivs med mig själv. Och inte lyckas jag göra något åt det heller. Inte hittills i alla fall...


Men det var så skönt att kunna springa omkring där på sommarland i bikini utan att behöva bry sig. För jag var knappast störst i kroppshyddan. Jag bryr mig absolut inte i hur andra ser ut. Jag tycker alltid att alla är så fina som de är...men min egen syn på mig själv- den ska vi inte prata om.


Världens största bröst har jag i alla fall (TYVÄRR), och de gör att jag känner mig ÄNNU större. Men tack vare dem så ser man i alla fall inte magen på bilden ovan...

Nu vill jag inte ha negativa kommentarer om att det finns andra som väger mycket mer. Det här är min blogg, och jag skriver utifrån hur JAG känner. Jag utgår bara från mig själv. Allt är ju relativt. Och jag mår verkligen inte bra med den vikten jag har. Och för tillfället är jag inte stark och stabil nog att ta itu med den heller...Men nog om den.


Brorsan ovan- är i alla fall fin.


Den sedvanliga -hemmagjorda- salladen hade vi med oss hemifrån...


Och man blir hungrig av att bada!


Flickorna sprang för sig själva en stund, medans vi vuxna fick låta maten sjunka ner lite.


Det är vackert på sommarland, då det ligger i anslutning till Siljan.


Segway var det tyvärr 18-års åldersgräns på, så enbart vi vuxna fick åka.


Och så hoppade vi på stora uppblåsta kvadrater.


Vaska guld testade vi också...


Och så dök min 18-åriga dotter upp tillsammans med hennes kompis. Det är min dotter till höger nedan.


Sen var det dags för gokart. Och som ni vet- så saknar jag körkort. Och det märktes ju tydligt då jag två gånger körde fast, så personalen fick komma och hjälpa mig. GUD VAD PINSAMT!


Pariserhjulet måste man ju också åka!


Fast jag har ju gått och blivit höjdrädd med åldern...så nog fick jag lite smått svindel, allt. Men nedan kan ni se en överblick av en del av sommarland.


Varken jag eller Anders hade varit hit förut (barnen har dock varit här flera gånger) Men vi båda konstaterade att vi faktiskt blev lite besvikna. Ingen av oss tyckte att sommarlandet var värt 330:-/person. Men visst är det roligt att äntligen ha fått se hur det ser ut!


18-åringarna åt lite senare än oss...


Resten av dagen så badade jag och min 14-åring. Vi tappade tyvärr bort brorsan (och hans flickor) de två sista timmarna, och vi hade dessutom låst in alla mobiler i värdeskåp. Så Anders låg och solade, medans jag och dottern åkte vattenrutschkana om och om igen. Jag blev ju lite tuffare ju fler gånger jag åkte.


Vi hade en riktigt skön dag, TROTS att jag sprang och kliade mig över hela kroppen hela tiden...OBS! BARA på kroppen, oroa er inte för något annat..*haha* Den andra klådan har jag tagit itu med nu här hemma, det är säkert därför jag har kliat sönder mig...


Väl hemma sen, så tog vi en cykeltur; jag, Anders och min 14-åring.


Jag fick för mig att ta med kameran, och här ovan ser ni älven där vi bor.


Jag cyklade och fotade samtidigt- det ni! *blink*


I närheten av där vi bor så går dessa kossor (vet inte vad de heter) och betar intill Borlänges gammelgård.


Vi cyklade ner till Norra Backa då dottern ville ha lördagsgodis. På vägen dit cyklar man förbi vårat stora köpcentrum- KUPOLEN. Klockan var dock efter 20, så allt var stängt.


Och från KUPOLEN åker man förbi IKEA...


Viktproblem, ja. Men jag tyckte ändå jag kunde unna mig dessa tre minibitar av plopp efter dagens alla aktiviteter. Denna plopp-variant finns bara i små förpackningar..men det är nog den godaste choklad jag har ätit!


Jaha, Det var det det. Hoppas ingen tar illa upp över att jag är så pass öppen och skriver ingående om min klåda på "stället som många kan anses vara för privat".

Men jag är inte pryd. Jag ser inget konstigt i det alls. Men det är JAG, det.


Ha en skön söndag! Nästa gång vi ses blir det lite inredning.




Kram Linda







1 kommentar:

Anonym sa...

Lät ju lite jobbigt, kanske var tur du tog hand om det på hemmaplan 😝😂 Men hjälper inte Pevaryl creme el vagitorier som finns receptfritt på Apoteket? Så slipper du gå med det 😘 / Camilla B