tisdag 25 augusti 2015

Egengjord drömfångare


Hallå!
Idag tänkte jag visa er min egengjorda drömfångare. Jag har aldrig gillat drömfångare något vidare, då de flesta har haft ett utseende som inte har tilltalat mig. Men så såg jag en så fin drömfångare hos en bloggerska, så jag blev genast sugen på att göra en egen -liknande.


Sagt och gjort.


Dock funderade jag ett tag på VART jag skulle få tag på en lämplig ring (stomme) i rätt storlek. Men så kom jag till slut på att jag kunde ta ståltråd och vira runt en kastrull. Då blev ståltråden/ringen både hyfsat jämn och i rätt storlek.


Drömfångaren hängde jag upp på en av speglarna ovanför ena soffan i vardagsrummet. För er som inte vet det, så sägs en drömfångare fånga upp dina mardrömmar i nätet i mitten (ringen).


Det är en vanlig virkad duk som jag har sytt på (fäst) runt ståltrådsringen, och sen har jag knutit fast olika spetsremsor som jag hade hemma...voila! Snabbt och enkelt -som sagt- precis enligt min melodi! Sen är jag ju så självkritisk...så jag blir sällan nöjd över mina egna verk...men jag jobbar på att försöka intala mig själv att jag faktiskt också kan. 
Så tusen tack finaste Carina för din kommentar...du "känner" mig, ja...jag är för självkritisk för att sälja eller ge bort hemgjorda alster...men dina ord värmer verkligen mitt hjärta. Kram på dig!


Bloggerskan som inspirerade mig till drömfångaren hittar ni HÄR. Hennes drömfångare tyckte jag dessutom var mycket finare..men å andra sidan kanske hon inte hade lika bråttom som mig..*haha* Tillägg: Jag ser nu att jag skulle -likt henne- ha virat vita remsor runt ståltrådsringen INNAN jag sydde fast duken...aja, kanske jag gör om den...någon gång?

Nu till något annat! Ibland är det bra att fotografera hemma, så man inte blir så hemmablind. För då jag såg bilderna i förra inlägget så insåg jag ju genast att både taggtrådskransar och hjärtkransar skulle bort. Det blev alldeles för plottrigt. Nog för att jag har svårt att hålla mig till "less is more"...men även JAG har faktiskt vissa gränser..*blink*


Det blev mycket bättre utan kransar, tycker jag!

Annars så är jag väldigt nöjd med beslutet av att öppna en till blogg. Det här är ju trots allt från början en inredningsblogg -som inriktar sig till likasinnade. Mitt privatliv är ju långt ifrån alla intresserade av (tack och lov) För det är STOR skillnad på antalet besökare här inne -mot min "privata" blogg. Och så får det gärna vara...då kanske det blir mindre skvaller? *haha*

Ha nu en toppenfin tisdag, så ses vi snart igen!





Kram Linda






2 kommentarer:

Jacqui sa...

I love the dreamcatcher - it is so feminine and delicate
Blessings
Jacqui

Frida sa...

Så fin den blev och det var snyggt att hänga den på spegeln 😀 tycker din blev minst lika fin som min. Kram Frida