onsdag 8 juli 2015

Pottstolen


Hej hej!
Jag sitter i soffan och försöker att varva ner lite efter en hektisk em/kväll. Jag och Anders har tömt garaget på skräp och sen även pantat några fulla sopsäckar med flaskor/burkar. Hela 311:- fick vi ihop (!!) Efter det så har jag torkat ur våra två kylskåp -ett av dem står i källaren- samt skafferiet...och med det slängt en hel del som har hunnit bli gammalt. Skönt då det är gjort!

Vi blev även barnlediga -mitt i veckan- ända fram tills fredag...bara det kändes väldigt konstigt och ovant. Men det gav ju naturligtvis tid till lite "extra mys".


På bilderna idag kan ni se pottstolen som jag köpte på en loppis för någon vecka sedan. 50:- kostade den, billigt och bra. Vitmålad blev den såklart också..*blink*

Skåpet ni ser är vårat TV-skåp. Och den lilla gången leder in till köket. I den lilla gången har vi en dörr till höger som är en garderob -modell större. Och till vänster en dörr till vårat stora städ/verktygsskåp. Många utrymmen för förvaring har vi -på gott och ont.


Vi handlade även lite mat på ICA MAXI idag, och som oftast då vi handlar...så brukar jag köpa med mig lite gott hem till katterna, ex tonfisk. Idag fick de lite lyxig och dyr kattmat som de inte brukar få. Naturligtvis en varsin portion. Det var uppskattat! Man får dock stå och passa dem eftersom de äter i olika snabb takt. Laban (den korthåriga) vräker gärna i sig allt snabbt, för att sen bege sig på systrarnas tallrikar...då gäller det att vara med och stoppa, så alla får lika mycket...*hihi*

Tripp, Trapp och Trull. Våra älsklingar!


Ha en fortsatt bra vecka, bästa ni!



Kram Linda






2 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Sommarkramar
till dig och din fina familj!

angie sa...

Kära Linda, vad en dröm med dina söta katter !!! Jag själv har 3 katter och vet att de konflikt inte behandla varandra !!! Hälsningar från Angie från Tyskland