fredag 3 juli 2015

Fotogenlampor & en hel del annat


Men hej på er!
Ååå vad sköna dagar vi har nu! Det beställde jag bra till den lilla sommarsemester jag har, eller hur? Jag tänker INTE -som så många andra- klaga det minsta på värmen. Det är ju det här vi har väntat på. Jag ligger i poolen på en luftmadrass mest hela dagarna...så jag klagar definitivt inte!


Dessa två fotogenlampor hittade jag på en loppis i förrgår, och jag slog till direkt! Även om det inte var så där jättebilligt...De fick hamna på bordet i matrummet.


Idag -fredag- var jag medbjuden av min fina svägerska (och hennes kompisar) till att åka med Slussbruden. Det är en jättefin gammal ångbåt (?) som man kan ta en tur i Runn med, där det även serveras mat...Tyvärr så var den dock fullsatt, så de planerna grusades...jag som hade sett fram emot det så...men det blir förhoppningsvis fler tillfällen? Istället styrde vi om planerna, så vi går ut och äter i Borlänge ikväll...och så får kvällen avslutas på ett uteställe (dit vi brukar då)...för det gästas av ingen mindre än LOREEN! *wiehoo* Jag glömmer ALDRIG då jag såg hennes bidrag Euphoria i Melodifestivalen, och jag direkt sa att denna låt kommer att ta hem ALLT....(vilket hon ju gjorde)


Just nu är det festival i Borlänge. Vi har ju blivit "kända" för våran Peace & Love-festival. Nu konkade ju de för något år sedan, då de tog hit alldeles för "stora" artister...och jag och Anders hade -som så många andra- då köpt biljetter för ca 2000:-. Pengar som vi aldrig fick tillbaka... Men nu är festivalen tillbaka, som den började...Anders är där i år, men själv föredrar jag poolen -så mycket som det går- och så Loreen då...*blink*

En annan som däremot har fått både inträdesband OCH VIP-band GRATIS är 20-åriga sonen...en av hans kompisars mamma jobbar inom produktionen (på något vis), så de får komma backstage var de vill, inte så dumt!


Mobilbild ovan och nedan.

Annars så hade jag bekymmer natten som var (ni vet mitt zoo)...då jag skulle stänga ytterdörren för att gå och lägga mig 01.30, så hörde jag att katterna hade tagit något djur som skrek...jag sprang ut och såg att det var en björktrastunge. Naturligtvis ville jag "rädda" den, så jag tog in den för att se efter hur den mådde. Och den verkade inte vara skadad. De är nog lite för stora för att katterna ska lyckas döda dem, tack och lov...Hur som helst så satt jag med den i knäet en stund, och då sov den så skönt (den var säkert chockad också) Så jag lindade in den i en handduk och satte in den i en av mina prydnads-fågelburar. Sen stängde jag in buren på bonusdotterns rum (hon var inte här då) med en filt över...då blev den så lugn...


Och i morse så var den tack och lov riktigt pigg. Jag grävde upp ett par maskar som den glatt smaskade i sig, och så släppte jag ut den i våran skogsdunge. Då jag googlade på det, så stod det att det är en myt att mamman inte vill veta av ungen då en människa rört den..och speciellt trastarna hoppar ju en del i början, så den hade säkert ramlar ur boet. Syns lite dåligt på bilderna, men den var så där urgulligt tufsig på huvudet...som ju fågelungar är.


Den ropade direkt då jag bar ut den, och det svarades på flera håll...så jag hoppas verkligen den klarar sig nu?! För det stod även att mamman och pappan matade den trots att den satt på marken.
Jag kan inte rädda jordens alla djur hur mycket jag än vill, men jag försöker absolut med de som kommer i min väg!

Nåväl.

Idag var jag iväg en snabbis till vårat köpcentrum för en fika med bästa SIS (som jobbar där), och titta vad jag fick av henne?


Dålig mobilbild på en svettig bloggerska...men det var mest halsbandet jag ville visa. Hur fint gjort var inte det? Och så säger hon att man ska "visa uppskattning mot fina människor"...*RÖRD* Hon är så go, tusen tack igen- finaste du!

Och som om inte DET gjorde min dag, så sprang jag på ett X (och bästa kompis) -Magnus på köpcentret...och det första han säger är att fråga om jag har gått ner i vikt? Och ja, faktiskt hela 5 (!) kg visade det sig på vågen idag...vilken lycka! TROTS att jag bara levt på glass de senaste dagarna...så jag går väl snart upp det igen..*haha*

Nåväl. Nu tar jag en liten paus över helgen, och så ses vi på söndag igen. Jag avslutar detta -återigen svamlande- inlägg med sommarens bästa låt enligt mig! Den passar ju även in väldigt bra nu under dessa soliga dagar.


Vilken låt! Sätt på den med HÖG VOLYM i en BRA högtalare som har rejält med bas....*WOW* SÅÅ avundsjuk på 18-åriga dottern som röjde till denna låt LIVE på Summerburst! Aja, jag har både Diggiloo (med bl a min favvo Magnus Carlsson), Alcazar -Disco Defenders samt Christmas Night (med Magnus Carlsson) att se fram emot framöver...så jag ska inte klaga!


Nu blir det nog ett kvällsdopp, så jag är "nerkyld" tills Anders kommer hem!




Trevlig helg på er och kram!//Linda







Inga kommentarer: