torsdag 2 juli 2015

Blåklockor & blommande kirskål i vardagsrummet


Hallå (igen)!
Ett litet blogginlägg till blir det innan jag ger upp för idag. Jag har precis vattnat ute i trädgården och haft i mer klor i poolen. Sen har jag utfodrat katter, fiskar, kräftor och ormar. Jag och 18-åriga dottern filmade kräftorna igår, men jag vet tyvärr inte hur man lägger upp en film här? De är verkligen intressanta! En av dem har grävt ner sig i den fuktiga sanden. Fyra dygn har den nu legat där, men jag har läst att de kan ligga under sanden i månader (!) De gör så då de ska ömsa skinn. Min stora skräck är dock att jag ska få se den komma springandes utan skal...*huga*

Vad gäller ormarna, så hade den ena av dem ömsat idag. Det är den största, och jag tror att hon är ca 1,5 meter lång nu (!) Hon är oerhört snäll, och jag älskar henne verkligen! Den andra (som vi inte vet könet på) är tyvärr riktigt elak. Det har gått så långt att jag nu inte kan hantera hen längre. Hen får sin mat i terrariet, och idag låg hen i "attack-ställning" efter att hen ätit. Så jag vågade inte byta ut deras badvatten. Jag får ta det då hen ligger i hålan eller någon av fuktlådorna. Jag höll faktiskt på att rent ut sagt sk*ta på mig idag då hen högg mot min hand...Ja, vi får se om vi kanske lär omplacera hen?

Men. Nog om mig och mitt lilla zoo nu...*hihi*

Ser ni lyktan på bilden? Den hittade jag på en loppis för en tia (!!), och de andra sakerna hade jag sedan innan.


Och kudden ovan var den som jag köpte i Norge. Den köpte jag mest för att ha med mig i bussen på vägen hem...det var ju -som sagt- 9 timmars resväg med buss och tåg härifrån Borlänge.


Blåklockorna hittade jag av en slump i en buske som ligger bakom pergolan...den ser vi sällan, så den har brännässlorna snart tagit över (Anders har sagt nu i ett par års tid att han ska gräva upp dem) Men i vilket fall, så fanns det fullt med blåklockor där nu *LYCKA*. Det andra är kirskål som blommar...den fanns -tack och lov- inte i rabatterna, utan där vi snart ska gräva ur för att fixa till grusgången...Anders har sen semester i år, så vi får se om det blir att hända något innan dess?


På loppisen hittade jag delvis även en gammal pottstol för en femtiolapp (!!). Jag har haft en sådan förut (som jag sålt), men denna var mycket finare. Den är under ommålning för tillfället...


Och så har jag då bytt rent i sofforna...den känslan är ju underbar! Synd att den varar så kort, bara...

Nehepp. Om man skulle gå ner och "joina" Anders i sängen, kanske? Mmm, snart..."ska bara" först...




Kram på er!//Linda






1 kommentar:

Frida sa...

Åh vilken fin kudde :) och vackert med de vilda blommorna.
Kram Frida