söndag 19 april 2015

Vitsippor och våran helg


Hej bästa läsare!
Hur har ni det? Hoppas att ni har haft en bra helg? Det har vi! Vi har bl a hälsat på mina svärföräldrar och min mormor. På väg hem från svärföräldrarna stannade vi till och plockade lite vitsippor. Äntligen fick jag mig en hel bukett.


Jag skrev ju om det tidigare -att jag saknar alla dessa vårblommor runtom där vi bor nu.


Här nedan kan ni se hur katterna älskar att ligga på de sköna filtarna som vi alltid breder ut åt dem i soffhörnen..*hihi*


Igår kväll var vi hem en kort sväng till Frun för att klämma på deras små "grisar" (läs marsvin) Så söta och gosiga, så! Tyvärr fick både jag och Anders en varsin pink på oss som tack för att vi kelade med dem...

Tänk att denna man nedan fyller hela 50 år om en vecka....*MY LOVE*


Och apropå djur, så hittade jag en av våra tre fyrbenta INUTI diskmaskinen idag! *gaah*


Avslutningsvis ett par bilder på mina älskade barn, tillsammans med min älskade mormor.


Jag har lovat mig själv att bli bättre på att hälsa på mormor, då hon nu är rätt så ensam sen hon ramlade sist. Hon tar sig tyvärr inte ut på egen hand längre. Men efter påtryckningar från min mamma, så har hon nu fått ordentligt med hjälp från hemtjänsten i kommunen. De kommer bl a hem till henne varje morgon för att se att allt står rätt till. Och det är en STOR avlastning för min mamma och min morbror. Bara en sån sak som att kunna släppa tanken på att det SKULLE KUNNA hända något, och att hon då kan bli liggande...


Sen har hon ju larm, och får även hjälp numera med duschning, handling och städning av hemtjänsten. Mamma sa att det genast blev mycket roligare att hälsa på henne, då hon nu kan få mera kvalitetstid med mormor. Och inte bara behöva hjälpa henne med en massa hela tiden.

Lilla mormor. 
SÅ MYCKET KÄRLEK I EN SÅN LITEN KROPP
Mormor som jag mer eller mindre har växt upp med...Redan 85 år. Men hon har lovat oss att hon ska bli 100 år, och ett löfte bryter man ju inte -eller hur? *ler*

Det var våran helg, det. Annars så har jag sovit en hel del då jag har varit riktigt slut efter veckan som varit med jobb-nätter och planeringsdagar. Och inte blir det lugnare till veckan som kommer. För till helgen fyller ju då min älskade Anders 50 år. Och vad som händer DÅ- får ni veta efteråt. Jag har -hur som helst- fullt upp nu dagarna innan...


Ha en bra start på den nya veckan, kära läsare! Själv kommer jag -kanske- att vara lite frånvarande på bloggen...eller så blir det ett hastigt hej. Vi får se vad jag hinner med och orkar.



Kram Linda





Inga kommentarer: