måndag 26 januari 2015

Vår i köket och lite gnäll...


Hej måndag!
Jag önskar att jag kunde hälsa denna vecka med glädje..men tyvärr har jag sådana extrema problem med min mage (den ständiga magkatarren), så nu lär jag nog kontakta vårdcentralen? 


Jag har ätit Omeaprozol (losec) i hög dos -dagligen- nu i ett par års tid...Men -trots det- har jag nu så stora problem med magen att medicinen inte längre hjälper. Det sista dygnet har varit förfärligt. Jag vet inte vad jag törs äta av rädsla för att det ska bli ännu värre. Och så vet jag att mina jobbnätter inte heller gör det bättre...jag känner mig så förtvivlad, jag vill bara få må bra....jag försöker hålla skenet uppe, men det är oerhört svårt då man ständigt går med halsbränna/extremt magont/sur mage/uppstötningar (som läget är just nu)....


Ja, ja....
Jag ber om ursäkt för mitt gnäll, men nu behövde jag få "gnälla av mig" lite...Livet är ju inte alltid på topp, det vet vi ju alla.


Lite vårkänsla i köket vill jag förmedla med dagens bilder i alla fall.


De stora, höga ljusstakarna har jag köpt oerhört billigt på facebooks säljsida. Den är verkligen SUVERÄN. Jisses vilka fynd jag gör där emellanåt. Jag ska visa mer saker jag fyndat där, i kommande inlägg...


Jag har även hunnit först på ett fint gammalt skåp som fanns på bortskänkes (blocket) idag. Det ska vi hämta hem imorgon. *wieehh*

Hoppas ni alla nu får en bra start på veckan. Själv jobbar jag långvecka....



Kram Linda




Ps. Nedanstående text är mitt motto som jag för tillfället verkligen försöker rätta mig efter.







2 kommentarer:

Sarina sa...

Hello Linda,

Great photo"s. Love your style.

Sarina

Anonym sa...

Hej! Jag hade dessa mag problem tills jag uteslöt kolhydrater från min kost, så nu har jag inte haft ont på flera år.