fredag 9 januari 2015

Illern i hallen


Hej igen!
Jag passar på att göra ett till inlägg nu då jag ändå så sitter vid datorn en stund. Äntligen har julen plockats bort helt, så imorgon hoppas jag kunna fota lite...


Dessa bilder ifrån hallen är gamla, men det ser likadant ut här nu med. De två rum jag är mest missnöjd med på entrévåningen är just hallen. Och så köket.


Jag tror mest det beror på golvet. Det skulle verkligen behöva målas på igen. Nu är det så slitet, så det ser konstant lortigt ut -trots att jag torkar och gnider med disksvampar etc

Nåväl. Planerna är många. Frågan är bara när man (läs jag) ska hinna med? Men framförallt -när ska jag orka? Nu för tiden tycker jag att jag är trött jämt, och orken räcker bara till till det vardagliga sysslorna. Och till att jobba. Men visst suger det i "inredningstarmen". Mest vill jag nog måla hela trappen ner i källaren och röja upp där samt göra fint. Och så hallen nere i källaren. Utanför vårat sovrum, samt sonens rum. Usch -jag blir stressad bara av tanken....

Ja ja, var sak har sin tid. Det ska väl finnas ork och tid till det med -framöver- hoppas jag? Nej, nu väntar senaste numret av Jeanne D Arc på mig...



Kram på er!//Linda





1 kommentar:

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Du har det så fint och fina saker. Visst vill man göra om mycket nu inför det nya året men.....var sak har sin tid. Sätt dig du ner och läs en stund för det ska jag göra.
Kram Susanne