torsdag 25 december 2014

Våran jul och byte av vardagsrum -----> matrum


Hej vänner!
God fortsättning på er! Hur har ni det? Här är det ok. Jag fick såklart magsjuka (?) på julaftonskvällen, men mer om det lite längre ner i inlägget. Dagen innan julafton bestämde jag och Anders oss för att byta vardagsrum mot matrum, så att vi kunde sitta samlade allihopa på självaste julafton. Här kommer lite bilder!


Tyvärr är det ju svårt att fota mot alla fönster, så det ser mycket bättre ut i verkligheten. Men vi är väldigt nöjda med resultatet.


Solen lyste ju in så fint då jag fotade tidigare idag.


De flesta skåpen fick stå kvar på sina platser.


Mycket golvyta försvann i och med denna ommöblering, men å andra sidan så vann vi ett större matbord med fler platser (vi har nu möjlighet att lägga i ytterligare en iläggsskiva till matbordet, vilket vi gjorde på julafton).


Vi är som sagt mycket nöjda med resultatet.


Och det "nya"  vardagsrummet blev så litet och mysigt.


I skrivande stund så ligger jag i soffan framför fönstret....


Speglarna på väggen får sitta kvar tills vidare.


Lite småfix kvar har vi, men det mesta är klart.


Och här nedan kommer några bilder från juldukningen.


Enkelt är min melodi, det.


Servetterna kommer från Åhléns och är nog inga julservetter egentligen.....


Men de rätta färgerna, hade de *blink*....


Lite julgodis nedan...vi har verkligen "mölat" i oss gott dessa dagar.


Änglaspelet är naturligtvis framme.


Och så ett par bilder på julmaten vi åt.


Även den -så enkel som möjligt. Inte ens Janssons Frestelse har vi, då ingen äter det. Tyvärr missade jag dock mimosasalladen, men vi överlevde ändå!


Här ser ni en skymt av vilka som kom hem till oss på julaftons dag. Mamma, pappa, mormor, brorsan med hans två flickor och så mina tre barn och bonusdottern. 12 stycken var vi. Alla runt samma bord *lycka*....


På bilden nedan ser ni min pappa och äldsta dotter.


Jag är så glad och tacksam att lilla mormor kunde vara med. Hon har väldiga smärtor i knäet sen hon ramlade -nämligen....


Bonusdottern och min äldsta dotter nedan.


Mamma och pappa nedan. Mina unga föräldrar på bara 58 år....


Finaste lillebror nedan.


Vi drack glögg till Kalle Anka.


Mina tre älskade barn nedan, det finaste jag har.


Och tomten kom lyckligtvis han med. En tokig tomte. Tyvärr missade min pappa honom i år igen, då han var tvungen att åka och köpa tidningen...*blink*


Och barnen drunknade väl i paket. Som vanligt.


Hysteri kan man även kalla det.


På julaftonskvällen gick vi sen vidare till Anders ena bror med familj. Där var även andra brodern och svärföräldrarna, samt Anders söner. Vi hade kört julklappsleken hemma hos oss innan, och hann med den även hos Anders bror innan jag började känna av magen.

Tyvärr fick jag avbryta och gå hem. Och sådan dålig mage (läs diarré) som jag hade då -var det flera år sedan jag hade. Kanske är det en reaktion på all julmat och allt godis jag ätit? Eller så är det magsjuka? Tråkigt vilket som.

Flera vänner ville ha med mig och Anders ut idag på juldagen (då vi är barnlediga), och vi har även fått förfrågningar om imorgon (annandagen) Men jag känner mig fortfarande klen, så det ser ut att bli lugnt.

Så jag passade på att göra ett blogginlägg (då jag ändå låg i soffan) men nu fortsätter jag min julledighet från bloggen några dagar till, så ses vi sen!


Återigen önskar jag er en riktigt god fortsättning!



Kram Linda






Inga kommentarer: