torsdag 4 december 2014

Anatomisk torso


Hej mitt i natten!
Äntligen är det klart. Nu är det bestämt vem som får jobbet som obduktionstekniker. Det blev inte jag (men jag vet vem det är *hihi*) Och jag deppar inte för det. Jag tror nämligen på ödet (och karma). Alltså var det inte meningen.


Jag är -som jag skrev tidigare- väldigt stolt över att ha kommit så långt, plus att jag fick vara med och hospitera en heldag på patologen. DET är nog få förunnat (säkert få som VILL det också) Och självklart har jag hittat -och listat- lite positivt med att jobbet inte blev mitt.

*Jag kan fortsätta söka drömjobbet (jag ska dock bara komma på vilket det är först).
*Jag har kvar all min ledighet, och jag kan fortsätta ha tid över till att blogga och pyssla hemma.
*Jag får fortsätta ha så mycket tid tillsammans med mina barn, och fortsätta finnas hemma för dem då de kommer hem från skolan.
*Jag behöver inte må dåligt över hur ovarsamt de avlidna behandlas.
*Jag slipper L U K T E N.
*Jag slipper det kalla kylrummet.
*Jag slipper vara den som ensam öppnar kroppen och skallen.
*Och så citerar jag en av mina bästa vänner : "Du är en fantastisk person och det är en förmån att få känna dig och arbeta med dig! Din glädje och värme behöver vi levande!" 

HUR FINT OCH RÖRANDE VAR INTE DET AV MIN VÄN?

Det jag har kvar och det som alltid kommer påminna mig om jobbet (och min korta karriär inom området *s*) är denna anatomiska torso som jag köpte innan jag skulle gå bredvid och hospitera. Jag övade lite på den...*blink* Plus att jag tycker det är en mycket läcker inredningsdetalj!

Men som sagt, livet går vidare. Jag kommer fortsätta söka andra jobb (som lockar), men jag kommer nog INTE delge dem mer med er. Inte för att jag skäms över att behöva berätta att jag inte blev utvald. Utan för att slippa alla frågor. Och alla som är skadeglada. För sådana finns det gott om. Nu behövs ingen skadeglädje i detta fall, då jag ändå var orolig och nervös över om jag skulle klara av det. Nu känner jag mig lättad. Klart det är tråkigt att snubbla på mållinjen, men it was not meant to be.

Snart helg, och granen ska kläs imorgon (torsdag), och så är jag bjuden på tjejfest i helgen. KUL!



Kram Linda



1 kommentar:

Carina sa...

Fy sjutton för skadeglada personer...:/ Synd att du inte fick jobbet men det var nog meningen & så himla fint som din arbetskamrat skrev till dig <3
Kramar Carina / Hjo
kattarsel@live.se