lördag 1 november 2014

Våran halloweenfest 2014


Hej bästa läsare!
Hur har ni det? Här kommer en hel drös med bilder från våran trevliga halloweenfest här hemma igår!


Jag började ju förbereda flera dagar innan, i o m att jag jobbade natten till tors- och fredagen och dessutom var på anställningsintervju samma dag (som festen var) Jag har nu ännu en gång insett att det inte är någon bra idé att ha fest direkt på ett par nattskift (med ytterst dålig sömn på det) Jag hade sovit endast ett par timmar på fredagen -efter nattskiftet- och innan festen, och vi hade gäster ända fram till 02.30...vi hade jättetrevligt, visst. Men de som känner mig märkte nog verkligen att jag inte var på topp. Jag brukar ju alltid vara den som är sprudlande glad och utåtriktad -och den som verkligen håller låda. Men jag var alldeles för slutkörd för det denna kväll. Lite tråkigt, men men....

Nog om det!


Jag ställde fram en burk med råttor som mina ormar ratat -till dukningen...på halloween ska det ju vara Ä C K L I G T ...*s*


Spöken gjorda av ballonger och billiga lakan från IKEA....


Ömsat ormskinn lite här och där....


Pris till den bäst utklädda fanns också (vi röstade fram en vinnare via lappar)


Chokladbollssmet format som bajs...


Först hit var bästa SIS (vi är fortfarande inte alls syskon, utan kallar bara varandra för det)


Och hennes fina sambo, som kvällen till "ära" hade fått ett skott i pannan. Han var dessutom den som vann pris för bäst utklädda! Grattis P!


Sis hade gjort smaskiga pizzabullar.


Rödluvan och vargen kom på besök!


Halloweentårta.


Lite diverse smått och gott....


FRUNS läskiga sambo (ovan) Jag vet inte vad som hände med bilden, för han hade nämligen knallröda linser....


Då jag tittar på bilderna jag tagit, så inser jag ju att jag tagit för några. Här ovan kan ni i alla fall skymta min kära vän K, som är nybliven mormor -och därmed kom som sig själv. Spruckna åderbråck på benen och hemstickad sjal samt grått hår....*s*


En läskig clown med säkerhetsnålar runt munnen...


Farmor samt frun...


Farmor hade sin läskiga vampyrman med sig, som hade gått och tappat ett öga då han lagade mat!


Som tur var verkade det välbehållet....


Och vi spelade så till slut ouijabrädet! Och där råder det delade meningar...vissa säger att pekaren rörde sig, och andra inte. Efter denna kväll så kan i alla fall JAG -ÅTERIGEN- konstatera att jag INTE tror på sådant där....


Här ovan läses reglerna upp innan vi börjar.


Summa summarum var det en trevlig och lyckad fest (även om JAG TYVÄRR var segare än segast)


Anders hade varit borta med jobbet ett par dagar innan, och kom hem alldeles då festen började. Så han klädde aldrig ut sig..men undan slapp han dock INTE ändå..*hihi*


Jag då? Joo...jag lär väl bjuda er på en liten bild på mig med (trots att jag hatar att vara med på kort)


Frun nedan...


Och så SIS och FRUN på samma bild.


Hjälp!


Det var lite blandade blixtbilder/utan blixt/kamerafoton/mobilbilder/dagsfoton samt kvällsfoton det.  Alla med varierande kvalité.

TUSEN TACK TILL ALLA ER SOM KOM! 

Vi ses snart igen, men då blir det INREDNING. Nu en powernap på soffan, då jag är alldeles själv hemma (=skönt)


Kram Linda




Inga kommentarer: