onsdag 29 oktober 2014

Trevlig allhelgonahelg & Happy Halloween!


Hej hopp! 
Igår gjorde jag en liten halloweendukning bara på prov. Nu ser det ut som att vi blir V Ä L D I G T många på halloweenfesten här hemma på fredag, så jag får nog tänka om lite -vad gäller dukningen! På bilderna har jag inte lagt på en ren duk, vilket jag naturligtvis har tänkt göra SEN till festen...


Jag hade sån tur häromdagen då jag var ute för att leta dekoration, för Ö & B hade nämligen 50% på allt som hörde till halloween!


Servetter 10:-/paket, blockljus 5:-/styck....


Dessa kranium hittade jag innan på ICA MAXI.


Små pumpor för 5:-/styck...


Sen har jag köpt konfetti och serpentiner..men de tar jag fram dagen D. De svarta spindlarna hade jag sedan innan. Har haft lite halloweenpynt förut, men jag verkar ha slängt det. Och en halloweenfest utan halloweenpynt är ju tråkigt! 


Dessa spöken ovan kostade 10:-/styck. Exakt sådana fast modell S T O R hade jag faktiskt då jag var liten!


På bordet står även några glasskålar och en glasburk med lock...och vad DE ska fyllas med, kan jag visa er sen -EFTER festen..*blink*


På bilden nedan har jag börjat dekorera med lite spindelnät...(mobilbild)


Jag har klagat några gånger över denna köpmannahysteri som halloween innebär. Plus att jag tycker att det är en amerikansk tradition. Plus att det tar över helgen då vi annars ska hedra de som lämnat oss. 

Men nu är det ju så att jag inte är sämre än att jag kan ändra mig. I alla fall vid tillfällen då det vankas fest med mina underbara vänner! Tända ljus på graven kan jag göra ändå. Jag tänker inte mindre på de som lämnat oss för att vi har fest en kväll denna helg.

Till min 13-årings stora förtret så har jag dock -INTE ÄN- förlikat mig med att barn går runt utklädda och tigger (trots att de gör precis samma sak vid påsk, men DET är ju en gammal tradition *s*)...hon tjatar från år till år om att hon vill gå runt och säga BUS ELLER GODIS..och jag säger nej. Så även i år. På det planet kanske jag är "en sur gammal envis tant"?

Nåväl. Med detta inlägg vill jag önska er alla en 

TREVLIG ALLHELGONAHELG
och en 
HAPPY HALLOWEEN

. Jag L O V A R att bjuda er på massor av kort sen från festen...där vi alla ska vara mer eller mindre utklädda!


Kram Linda




Inga kommentarer: