tisdag 7 oktober 2014

Funderingar kring bloggen, och lite "skryt" om mina barn och min sambo


Hej!
Ett par bilder från ena soffhörnan bjuder jag på idag. Den uppmärksamme kan se att jag flyttat tillbaka provdockorna dit de stod innan, samt att skåpet på väggen inte heller satt där förut...Är det något jag märkt, så är det nämligen att vissa har stenkoll på mig. Jag blir emellanåt ifrågasatt om jag -exempelvis- skulle skriva en sak här på bloggen, som sen inte stämmer med det jag skriver på facebook. Nu är det ju så...att ibland är jag ordentlig och förklarar saker och ting ingående, och ibland orkar jag inte det...utan skriver endast i korta drag. Och oj, oj, oj -vilket liv det kan bli då....om jag skulle råka utelämna något....

Ja, ja...baksidan av att vara "offentlig", antar jag? Plus att vissa uppenbarligen inte har något liv? Igår kväll funderade jag faktiskt över mitt bloggande vid läggdags. Jag menar -jag kan ju liksom inte blogga för evigt...Jag funderade över hur mitt liv skulle se ut om jag inte tillbringade så mycket tid på att fota, förminska/ljusa upp bilder, och att blogga? Kanske jag skulle få ett liv med mer livskvalité? Men KAN jag hålla mig borta från bloggandet? Nja, ni som hängt med ett tag vet ju att jag har oerhört svårt för det.....


Annars är jag nyss hemkommen från bion med mina flickor. Min minsta dotter ÄLSKADE filmen (Maze Runner), och längtar redan efter del 2. Äldsta dottern gav den 4 av 5 i betyg. Och själv tyckte jag väl att den var sevärd. Helt OK. Sonen, som tidigare sett den med sina kompisar -säger också att det var den bästa film han sett. Ja, smaken är som baken har vi då återigen konstaterat. Själv har jag upptäckt att jag alltmer sällan ser filmer på TV eller datorn, men dokusåpor tittar jag på -desto mer!

En annan sak som blivit sämre den senaste tiden är min syn...mina glasögon räcker inte till då jag vill brodera. Och ändå säger optikern att min syn inte har förändrats. Men så hittade jag nyligen en begagnad förstoringslampa -billigt-, det är den vita lampan ni kan se på bilderna. Så nu är jag i full gång med att brodera igen! Wiieh, vad kul det är! Något som jag absolut vill göra framöver -är att gå en stick/virk-kurs, så att jag kan lära mig ordentligt! Jag ÄLSKAR ju nämligen att handarbeta!

Sen måste jag ju slutligen bara få skryta lite över mina underbara barn! Min äldsta dotter är så oerhört ambitiös...hon lägger ner ALL sin tid på skolan och det kommande körkortet (hon fyller 18 år i januari 2015) Idag var hon iväg på sin första körlektion på körskolan, och fick genast höra att det verkligen märktes att hon kört mycket privat (med min älskade Anders som körlärare) Sen har hon hittills kunnat ALLT som tagits upp på teorilektionerna. Det känns mycket lovande, och jag gissar att jag mycket snart har en lika loppis-intresserad dotter som kan köra mig runt på loppisar?

Min minsta dotter är minst lika ambitiös i skolan. Hon ska definitivt ha högre betyg än storasyster, har hon bestämt sig för (utan någon som helst press från mig) Och det kan bli svårt, då storasyster redan hade så höga betyg....

Och så min fina "lilla pojke"...som nu ÄNTLIGEN ska få börja jobba på riktigt sen han tog studenten. Och även det -tack vare min älskade sambo Anders! På måndag får han börja jobba på samma "skitföretag" som Anders...det är extrajobb i fyra veckor till att börja med. Men jag hoppas att det finns behov från företaget, så att han får jobba mer efter det.....

Mina älskade, älskade barn -som gör mig till den stoltaste mamman i världen!


Vad vore jag utan dem? Och vad vore jag utan min klippa- min älskare- min stöttepelare- min bästa vän- mitt livs kärlek....Anders?! Jag är verkligen lyckligt lottad!



Kram!//Linda




1 kommentar:

Anonym sa...

Såklart att du ska skryta om dina fina barn!! Ni verkar vara en härlig familj och vilken tur att du funnit din stora kärlek. Jag gillar när du skriver om lite allt möjligt,det är ju liksom livet,och dom på "byn" som ogillar kan sluta läsa på störten!!Du är fantastisk så det så!! Kram Maritha