torsdag 2 oktober 2014

Våran lilla Stockholmstripp


Hej på er!
Nu är vi hemma igen efter våran lilla Stockholmstripp! I bilen ner så spelade jag och Anders ett litet schlagerspel (som jag fått dagen innan av en älskad vän) Det är olika textrader ifrån schlagerlåtar, som man då ska gissa på...och gissa vem som vann överlägset? *ähum*

Och naturligtvis så blev det ett matstopp i Enköping, på Chop chop. De har suverän thaimat. *TIPS!*
Texten jag visar upp, är innehållet från en av deras lyckokakor (som man får med då man köper mat)


En av anledningarna till att vi åkte ner till Stockholm var att vi skulle vara med i publiken till den kommande söndagens avsnitt av Partaj (5/10). För er som inte vet, så är Partaj ett humorprogram som går på Kanal 5 söndagar kl 21.00. I programmet så görs det parodi på många kändisar.


Det är helt gratis, och man får DESSUTOM 200:-/person i ersättning.

Här nedan sitter vi inne i studion och inväntar skådespelarna för den första sketchen...


Det var jag och Anders, samt hans äldsta son Andreas med sin sambo Anna (som var iväg på inspelningen) Andreas och Anna bor nämligen i Stockholm, så vi passade naturligtvis på att bo hos dem.


Och så kom -mina favoriter- in till slut! Christine Meltzer och Johan Pettersson.


I denna sketch så skulle Christine göra parodi på Amy Diamond, och Johan skulle föreställa Johan Haag. De andra två (som jag inte kan namnet på), skulle föreställa Nassim Al Fakir och Nour El Refai. Som ni kan se nedan så springer sminkösen fram och tillbaka stup i ett för att pudra dem och rätta till deras hår o s v...

Längst till vänster (i grön klänning) står även veckans gäst, kan ni se vem det är?


"Amy Diamond" och "Erik Haag" nedan. Jag skrattade så tårarna sprutade, kan jag erkänna....de är ju sjukt roliga! 


Vi fick anvisningar när vi skulle klappa och tjoa och stimma. Och de flesta sketcherna fick göras om -åtminstone en gång.


Denna säsong så har de olika gästartister som leder programmet....


...och denna vecka var det Tina Nordström (Mat-Tina) som var gäst (här har hon bytt till en annan klänning).


Sen blev det lite lunch inne i TV-huset. Supergod buffé med både förrätt, huvudrätt och efterrätt för endast 85:-


Min äldsta bonusson nedan.


Nästa sketch blev Debatt med Jenny Strömstedt (som Christine gjorde parodi på).


Och det programmet gästades bland annat av "Zlatan himself" och "Isaksson" (målvakt i landslaget) Det var Johan som spelade Zlatan.


Här ovanför står jag på huk alldeles framför dem (nästan så jag satte näsan i deras magar) och fotar. Och ni som tittar/har tittat på Partaj vet säkerligen hur roliga de är då de gör parodi på dessa två.


Vi fick inte fotografera under sändningen, så alla kort tog jag mellan tagningarna. Och jag hade inte kameran med mig, utan allt är fotat med mobilen (därav den dåliga kvalitén på vissa bilder).


Här nedan ser ni även "våran nya statsminister Stefan Löfven" samt "Gudrun Schyman". Gudrun spelades av Tina Nordström.


Om ni inte har tittat på Partaj tidigare, så rekommenderar jag er starkt till att göra det. Åtminstone om ni -som jag- gillar parodier och HUMOR av bästa kvalité.


Sen blev det lite nyheter. Alla kändisar var väldigt trevliga och pratade med oss i publiken mellan tagningarna. Vi i publiken bestod av ca 30 pers. Det blev en del väntan för oss emellan tagningarna, eftersom de skulle sminkas om och det skulle in ny rekvisita i studion...


Anna, Andreas och Anders igen.


Slutligen så blev det dags för den sista sketchen. Där skulle de göra parodi på Alex och Sigge. De har visst en podcast ihop. Här nedan ser ni Johan som Sigge Eklund. Sigge var den enda kändisen som jag inte kände till...


Christine spelar Alex Schulman, och så spelade en annan kille Andreas Kleerup (i rött)


Jag är ju oerhört svag för Johan Pettersson, jag tycker ju att han är så snygg! Lång och stilig! Och hans humor dessutom, den är ju suverän! Han var riktigt rolig - även då han bara var "sig själv".


Vi fick till och med beröm av dem, tydligen så var vi den bästa publik som de hittills haft i år *hihi* De som känner mig vet ju att jag är väldigt starstrucked, eller som det annars kallas -kändiskåt...*S* Så ja, jag var i mitt esse hela dagen!


Men dessa kändisar är ju inte mer än människor de med...här nedan sitter Johan i telefon med sitt ena barn...och försöker förklara att en viss nyckel ligger bredvid kaffebryggaren...


Här nedan ser ni korridoren i TV-huset som VI var i. Innanför den röda dörren befann vi oss.


Sen idag (torsdag) så hade vi planerat att ev gå på något museum eller "göra stan" i Stockholm, men så fick jag lite roliga nyheter hemifrån...så då begav vi oss hemåt istället!

Vi har i alla fall haft det jättemysigt med ena bonusen och hans flickvän. De har skämt bort oss med god mat och mycket trevligt sällskap. De är så goa, så!


Hörrni, vi ses nog imorgon igen!



Kram Linda


Ps. Glöm inte att titta på Kanal 5 nu på söndag, det är nämligen inte omöjligt att vi syns i bild...






Inga kommentarer: