torsdag 25 september 2014

Gamla handgjorda skor & luftvägsinfektion


Några hastigt tagna bilder får ni på ett av loppisfynden jag gjorde idag. Ett par väldigt gamla skor, som dessutom är handgjorda...


Sen blev det lite annat smått och gott också. Jag var ju iväg på loppis, och hade planerat att fortsätta min tur till vårat stora köpcenter för att bl a köpa färg till skåpet. MEN. Min hals och mitt huvud började värka som bara den. Och jag blev helt matt i hela kroppen samt att jag fick känningar även i bihålorna, så då åkte jag hem igen. Väl hemma så blev det inte bättre trots att jag tog en ipren -och då fick jag nog och ringde till vårdcentralen och fick en tid till en läkare (jag har ju liksom redan varit sjuk i nästan två veckor)....


Väl hos läkaren så konstaterades det att jag har en övre luftvägsinfektion. *SUCK* Så nu är jag sjukskriven en vecka, och på det inträder min ordinarie långledighet...så då BANNE MIG ska jag se till att bli ordentligt FRI från dessa elaka baciller.

Nog om det nu. Min äldsta dotter har genom skolan (hon läser ekonomisk linje) fått i uppgift att starta ett eget UF-företag (tillsammans med hennes låtsasyster på pappans sida -de går nämligen i samma klass) OCH. De skulle bli väldigt glada och tacksamma om de kunde få lite gensvar på en enkät som de har gjort. Det handlar om nio snabba och enkla frågor (med svarsalternativ) Så snälla ni, gå gärna in HÄR för att hjälpa dem på traven genom att besvara dessa frågor. Gör ni det, så får ni även reda på vad de har tänkt att sälja *blink*. 
Tusen tack till er som ställer upp på dessa -snart 18-åriga- tjejer!


Senaste skolfotot på äldsta dottern. Korten har inte kommit hem än..utan vi har fotat datorn med mobilen...

Vet ni vad doktorn rådde mig till förresten? VILA!! Suck, jag som inte har gjort annat i snart två veckor nu...Nåväl, jag har ingen som helst ork till att måla något skåp eller ta en vals här hemma i alla fall...Så vi ses snart igen.


Kram Linda






Inga kommentarer: