söndag 28 september 2014

Finn ett fel


Nu ska jag visa er en typisk Linda-grej. Jag kan länge gå och störa mig på småsaker som jag tycker behöver ändras på här hemma. Exempelvis kan jag tycka att ett skåp skulle ha stått ett par cm längre till höger eller vänster. Eller att gardinen inte hänger slätt och/eller att kuddarna i soffan inte är tillräckligt uppfluffade o s v...Det mesta fixar jag direkt. Men så finns det vissa saker som jag stör mig på LÄNGE, utan att jag blir att ta itu med det. Och här kommer ett sådant exempel. Jag tänkte låta er titta noga (igen) på den dubbla bilden här ovan, för att se om ni kan klura ut vad det är som stör mig? Den ena bilden är tagen INNAN, och den andra EFTER att jag åtgärdat "felet".

Inte så svårt att lista ut, va? Såklart är det den vita lilla brandsläckaren! HUR tänkte jag då jag satte upp den just där? Varje gång som jag sitter i soffan och tittar åt detta håll, så kan jag bara fästa blicken på DEN. Och den "förstör" bilden av det fina skåpet, tycker jag. Världsliga ting, jaa. Men enkelt att åtgärda! Jag tog helt enkelt bort den och satte den på väggen mittemot istället. Så den sitter på samma "ställe", utan att den "syns". Hänger ni med? *blink*


Annars så måste jag ju verkligen ge en eloge till den som kom på att man faktiskt kan göra brandsläckare i andra färger än de gälla röda. Visst är det bra att de syns ordentligt på offentliga platser exempelvis. Men här hemma har jag ju mycket hellre vita brandsläckare. Hela familjen har ju fått information om VAR de sitter i alla fall....

Varje gång som jag ska fota detta skåp, så tycker jag att bilderna blir grumliga. Det tycker jag att många av mina bilder blir då jag fotar...antingen är det en ny kamera som skulle behöva införskaffas -eller rent av en bättre fotograf? *blink* Hoppas inte NI stör er lika mycket som jag.


Kram på er!//Linda


Ps. Detta inlägg är fotat och nerskrivet för över en vecka sedan...så nu ser det lite annorlunda ut i denna vinkeln...och jag lovar att ni ska få se mer av det längre fram.




Inga kommentarer: