torsdag 10 juli 2014

Trädgården


Hej på er i den underbara sommarvärmen! Här hemma händer det inte mycket. Jag läser böcker, solar och badar...typ..*blink*


De två översta bilderna är fotade med mobilen.


Resterande bilder från trädgården är fotade för några dagar sedan.


Nu gäller det att vattna, vattna, vattna alla blommor....


Det tar sig i ekan, men jag tror ändå den kommer bli mycket finare nästa år.


Rosorna blommar.


Tomaterna börjar få färg.


Pionerna -som regnade sönder- är nu bortklippta.


Hammocken har inte blivit mycket använd i år....


...det är mest en filt på gräsmattan och hängmattan som lockar.


Vinbären har börjat mogna.


Och poolen är nu det bästa vi har!


Vårat älskade, lummiga äppelträd skuggar skönt.....


Vaxduk från blomsterlandet.


Och vårat s k garage....varför går det aldrig att hålla det städat?


Jag borde skämmas över att visa er dessa bilder, men nej...jag bjuder på den hemska röran (hälften ska kastas)!


Idag (torsdag) gör Anders sin sista arbetsdag innan semestern. Sex långa veckor blir han ledig. Själv har jag nästa vecka kvar, men sen så...

Under semestern ska vi nog få tid att ÄN EN GÅNG röja i garaget. Synd bara att det alltför snabbt blir lika fullt med skräp igen.

Nåväl. Jisses vad trött jag är nu (04.43)...drygt två timmar kvar på nattskiftet, sen äntligen hem och sova! Njut av solen idag -ni som kan!


Kram Linda



Inga kommentarer: