måndag 28 juli 2014

Semesterminnen och lite nytt från IKEA


Äntligen har vi landat här hemma efter semestern. Jag är ju -som ni vet- en kontrollmänniska, och vill ha ordning och reda runt omkring mig. Nu har jag så gått igenom alla mina uteblommor (typ pelargoner och sånt) och plockat av det värsta som blommat över. Jag har packat upp alla väskor. Tvättat. Röjt. Pysslat (trots hettan). Och så även placerat ut våra semesterminnen. Med mera. Jag har under denna semester plockat MÅNGA snäckor och stenar. En del snäckor hamnade i en nyinköpt ljusstake (som ni kan se ovan) Den köpte jag på keramikverkstaden i Höganäs, där jag även drejade mig en skål.


Sent igår kväll stod jag och badade och gned rent alla snäckor från havssanden som fastnat (och fy vilket evighetsgöra).


Idag behövde vi dock handla lite, och då blev det en sväng förbi IKEA. Där fick bland annat lite nya kuddar följa med hem.


STORA dunkuddar. 65 x 65 cm.


Stenarna och snäckorna som jag plockade längs havet, har jag placerat ut i mina glasburkar.


Där gjorde de sig bra!

Igår var vi förresten in till Falun (våran grannstad), för att fira goa svärmor som fyllt 70 år. Och vi hamnade mitt i Falun, på en dyr restaurang -MEN! Vilken underbart god mat! Jag vill verkligen rekommendera denna restaurang för er som bor här i närheten. Lite dyrt, men gudars så gott!


Vet ni vad jag ska göra nu? Vi kom ju hem natten till söndagen, och då låg ett alldeles färskt nummer av tidningen LANTLIV och väntade på mig. Och jag har ännu inte ens öppnat den! Jag som vanligtvis brukar kasta mig över den?? Men tiden har helt enkelt inte räckt till. Men NU. Nu ska jag sjunka ner djupt i den, och drömma mig bort....


Kram på er!//Linda




Inga kommentarer: