fredag 11 juli 2014

Kvällsdopp


Vilka underbara dagar vi har haft här på slutet! Sol och bad i kombination med människor jag tycker om! Jag känner mig verkligen lyckligt lottad, och trivs med livet! Natten som gick hade jag exempelvis (ytterligare) en underbar jobbnatt med en kanongo tjej, som jag inte brukar jobba så ofta med. Vi pratade, pratade och pratade hela natten -då vi hade turen att ha lugna patienter som sov. Och på dagarna har vi badat i poolen, latat oss och bara haft det ljuvligt skönt! 

Tidigare idag (fredag) em/ikväll, kom brorsan med hans flickor för att bada i poolen och äta tillsammans med oss. Sen skulle sonen ha fest med flera kompisar i trädgården, så då åkte vi iväg till våran "hemliga badstrand". Ett ställe som ligger lite avsides och där det oftast är lugnt och skönt, lite folk, plus att solen skiner på badstranden tills långt in på kvällen.....


Jag älskar ju verkligen att bada! Och att få bada på en strand där det är folktomt -kan jämföras med himmelriket för mig.


Jag dyker aldrig offentligt bland massa folk, men på en tom badplats släpper jag alla komplex och hämningar och dyker, dyker, dyker och badar och simmar likt en lycklig val....*blink*


Jag, Anders, mina två flickor, brorsan och hans två döttrar var det som var iväg och badade.


Brorsans döttrar är mina barns enda kusiner, och flickorna är nio och elva år gamla.


Brorsdotter nummer ett ovan på min brors axlar.


Hon gjorde ett så fint halsband av en näckrosblomma.


Nedan har ni brorsbarn nummer två på brorsans axlar. Fasters (läs mina) båda guldkorn!


Mina brorsbarn är riktiga vilddjur i vattnet. De är helt orädda och dyker båda två -trots deras ringa ålder.


Man blir ju så skönt trött efter mycket aktivitet i vatten...


Vi hade en skön kväll som jag kommer att minnas med glädje -länge....


Imorgon kväll (lördag) ska jag umgås med andra människor jag tycker mycket om. Några av mina allra bästa vänner!

Fortsatt trevlig helg!



Kram Linda



Inga kommentarer: