lördag 28 juni 2014

St Paula & Alcazar


Har ni sett vad min St Paula blommar fint? Den blommar om och om igen, så länge som den får stå i rätt fönster.


Just nu får den dock stå på lilla bordet i hallen.


Dessa bilder -ovan- togs en dag då solen sken en stund. Och det var allt annat än vad den gjorde ikväll (läs fredag) Vi åkte ner med våra goda vänner M & K till Ludvikafestivalen, efter att ha umgåtts lite innan. Vädret var OK, det regnade inte här i Borlänge då vi åkte. Men TYVÄRR hann vi inte långt innan de första dropparna visade sig. Vi hann se lite av min stora idoler ALCAZAR innan så regnet började ÖSA ner.....

Och det regnade. Och det regnade.


Men så länge Alcazar uppträdde struntade jag totalt i regnet.


Vi stod längst fram, och bilderna på dem är tagna med mobilen (därav kvalitén på dem)


Det var få människor som trotsat regnet, så det fanns gott om plats för oss att dansa på.


Alcazar är ju lika med DISCO!!


Här ovan fick de en nalle uppkastad på scen (dock inte ifrån mig) *hihi*

Efter konserten tog jag en langos, och sen gick vi runt på området lite. Vi provade lyckan på ett par godishjul, men vann inget.

Sen var vi så frusna och blöta att vi gav upp. Tyvärr. Men med ett ihållande ösregn så kändes det inte som någon höjdare att invänta de andra artisterna. Men vi är supernöjda med kvällen ändå! Tusen tack M & K för ikväll. Nu ska det bli SÅ SKÖNT att först få krypa ner i ett varmt bad och sen få övergå till sängen! I morgon ska jag sova ut ORDENTLIGT efter nätterna (om jag kan, vill säga). De senaste dagarna har jag inte alls kunnat sova (trots att jag medicinerat mig med riktigt höga doser sömntabletter) Jag sover som en kratta nu för tiden. Det känns som att min kropp är en tickande bomb, och jag har oerhört svårt att slappna av och komma till ro. Och jag inser att jag inte kan jobba natt så länge till....

Ja. Ja. Utvilad sen (?) -så ska vi umgås med andra goda vänner imorgon! Ha en fortsatt trevlig helg!



Kram Linda






Inga kommentarer: