fredag 6 juni 2014

Jag är så klumpig!


Jaa, jag har insett att jag inte bara är en blondie (som mina vänner säger), eller oerhört godtrogen och naiv -utan jag är dessutom oerhört klumpig! Jag har nyligen konstaterat det, faktiskt. Jag tror att det har att göra med min iver kombinerat med envishet?

Jag har inte TID att göra saker ordentligt, samtidigt som jag ska ha det gjort till varje pris.
OBS! Detta gäller framförallt hemmet och inredningen, samt saker som berör MIG. Tack och lov fungerar jag inte så på exempelvis jobbet eller då andra människor är inblandade...


Jag har faktiskt "listat" några klumpiga olyckor som jag har "samlat" på mig de två senaste åren:

  • Förra året så skulle jag ju ta vackra bilder med min systemkamera i det långgrunda havet i Rullsand (Gävle), och naturligtvis ramlar jag huvudstupa framåt efter att ha stött på en sten i vattnet -och kameran..min dyra systemkamera gick inte att rädda från vattenskadorna. Och min äldsta dotter -vet jag- sa flera gånger att jag skulle vara försiktig. Inte en krona fick jag tillbaka trots alla försäkringar jag har.
  • I fjol körde jag dessutom av remmen till hjuldriften på gräsklipparen, då jag inte brydde mig så noga i att kolla om det fanns föremål på gräsmattan som kunde orsaka detta. Till följd av detta var vi utan gräsklippare nästan hela sommaren, då reparationen tog ett par månader (JULA)
  • Nyligen hade jag sönder mina dyraste glasögon genom att pilla och dra lite FÖR mycket i den "s k bågen" som satt lite löst, och än har jag inte kollat upp hos min optiker om och vad det skulle kosta att laga dem.
  • Jag körde ju även för någon vecka sedan av strömkabeln till poolen med gräsklipparen. Jag tänkte INNAN att jag måste komma ihåg att ta bort kabeln, men den tanken hade totalt lämnat mitt huvud då det plötsligt bara small till. Kabeln trasades totalt, och själv blev jag väldigt chockad och rädd eftersom jag är så rädd för ström...
  • På en av de senaste kvällarna då vi hade vänner hemma och vi skulle sitta ute i pergolan, så tappade jag våran nya VITA högtalare i backen (då jag skulle bära ut dem till pergolan) Så sladden till den ena högtalaren gick sönder och är helt obrukbar. Vi har googlat och letat på varenda affär efter en ersättningskabel -utan resultat. Där vi köpte högtalarna finns det ingen att köpa till heller. Allt bara för att jag inte orkade gå två vändor, utan för att jag var envis och skulle få med mig allt på en och samma gång.
  • Och så var det gräsklipparen igen då, för några dagar sen. Samma sak som i fjol. Jag körde över en trädrot så remmen till hjuldriften gick av. För att jag hade bråttom och ville bli kvar, och inte orkade kolla gräsmattan ordentligt. Där har vi inte heller haft tid att lämna in den på lagning än. Kvittot med garantin är som bortblåst, trots att jag har koll på ALLT annat här hemma. Kontrollbehovet, ni vet.


Jaa fy då. Jag måste försöka samla mig och varva ner lite. Eller i alla fall öva på det. Bli lite mer noggrann.

Nåväl.

Nu tar vi helg, och jag är ledig. Auktionen går av stapeln på söndag, välkomna då. Ingen har väl missat den stora reklamloggan längst upp på sidan (den tas bort efter auktionen)

Ikväll ska vi ut till en älvudde med filt och picknick för att se Stiko Per tillsammans med goda vänner. Det ska bli så mysigt! Vi får se om det kommer bilder?

Trevlig helg på er, snart får jag äntligen gå hem och sova efter den andra natten med tio timmar av grus i ögonen (vissa nätter är jag oerhört mycket mer trött än andra)


Kram Linda





Inga kommentarer: