torsdag 26 juni 2014

Hallen och vänskap


Hur har ni det bästa ni? 
Själv jobbar jag nu två nätter men ska på dejt idag torsdag, samt hämta hem en ny (läs begagnad spis). Äntligen ska vi bli med hällspis igen! Är LITE smått less på dessa upphöjda plattor som är så svåra att hålla rena...
Jag har ju annars en förkylning som gör sig påmind då den själv vill...och det kan jag väl leva med, även om den känts lite väl långdragen nu. Men har även haft huvudvärk de senaste dagarna. Jag funderar om det kan bero på det växlande vädret? Ena minuten sol och varmt och andra regn och iskallt?

Nåväl. Det finns piller som bot.


Några bilder från hallen blir det denna gång, och där är allt sig likt. Jag vann ett bud nyss på ett större älghorn och det skulle ju egentligen passa in i hallen -där det redan finns några uppstoppade djur. Men plats finns inte, så hornen får hamna någon annanstans. 

Apropå djur så kanske ni kommer ihåg att jag länge varit sugen på höns (och/eller duvor) Ibland dyker det upp annonser på blocket (läs senast IDAG), och då blir jag så sugen...Men det krävs ju en del jobb oavsett vad jag/vi skaffar. Men sugen -det är jag! Jag får fortsätta drömma...


Oj, vad blått det såg ut i köket på denna nedersta bild? *hihi*

Jo -jag förstår att somliga av er undrar vad jag ska på för dejt? Kan det vara slut med min stora kärlek Anders? Absolut INTE! Jag ska inte på dejt med någon annan än en av mina underbara vänner! Jag är så oerhört glad och tacksam över alla mina fina vänner! Jag önskar bara att TIDEN fanns till att träffa alla mer ofta! Jag försöker så gott jag kan att vårda och underhålla vänskapen med de jag tycker om. Men ibland kommer livet emellan. Men då kan jag trösta mig med att de som alltid finns kvar -är de sanna vännerna. 

Jag älskar er alla! Ingen nämnd -ingen glömd!
Jag känner mig väldigt lyckligt lottad som har så många fina människor runt mig! Och det ska bli så OERHÖRT roligt om alla nu kan komma på min 40-årsfest (bara två månader kvar nu) Jag vet att bara för att JAG älskar alla, så kanske inte alla går ihop för det. Men jag tror och hoppas att alla anstränger sig på den stora dagen FÖR MIN SKULL. Och det behöver jag ju egentligen inte vara speciellt orolig över att de inte gör. För jag har bara bjudit de jag tycker om, och som är bra! Hör ni det? *blink* Ca 45 personer kommer då inta trädgården här på Hagbacken. Jag ser fram emot det med både glädje och nervositet, då jag vet med mig att vissa *ähum* kommer att hitta på galenskap....Jag får visserligen skylla mig själv som valt bort presenter och istället önskat mig "galna som icke-galna gester".....

Nog om det för denna gång.

Snart helg igen, och på fredag em/kväll ska jag och Anders iväg till Ludvikafesten med en av de vänner (med sambo) som jag ofta längtar efter (och som det går alldeles får långt emellan gångerna vi ses) Och så ska vi till en annan VÄLKÄND vän med familj på lördag -skön helg med andra ord!

Men vi kanske ses en sväng innan?!



Kram Linda


Ps. Kom på att jag glömt dela med mig av boken jag just nu läser:


Rövardotter. Skriven av bl a Jackie Ferm. Hon är dotter till den (ö)kände brottslingen Lars-Inge Svartenbrandt. Han har sina rötter (om inte jag minns fel) här i Borlänge, eller om det bara är så att han befunnit sig mycket här. I boken framgår i a f att mormodern till hans barn bor i Borlänge. Hur som helst, så är den väldigt bra! Den är väldigt intressant för min del -speciellt- som jobbar med ungdomar som mår dåligt. För i boken beskriver Jackie hur HON har upplevt sin tid på diverse olika behandlingshem/jourfamiljer o s v.

Ett litet boktips! Mer info kan ni hitta HÄR. Det står nog inte på innan jag har läst ut den, så idag beställde jag hem en hel hög med ny läsning från adlibris.se. SÅKLART bara biografier! Det blir nog många lata dagar i hängmattan  -under sommaren- med en bok som sällskap.



Inga kommentarer: