lördag 3 maj 2014

Katter, jakt och äppelträd


Nu går det undan! Se bara så långt äppelträden kommit. 


Nu står det inte på innan de blommar för fullt. Denna tid är underbar.


Det blev visst en liten fotosession med en av katterna idag (med)....


Våra älskade "små" katter....


Här nedan ser ni den mammigaste av katterna..men hålla henne? Nej, nej -ni ser ju så besvärad hon blir då. Observera min 13-åriga dotters senaste idé...ett ögonbryn blått, och ett svart.


Men idag var det premiär för deras "jaktlycka" utomhus. De lyckades få tag på en liten gråsparv.


Naturligtvis var vi (läs jag) framme direkt för att försöka rädda dennes liv. Jag vet att det är naturens lag, och att det ofta är fel på de fåglar och möss som de lyckas ta...men jag vill i a f ge dem en chans att klara sig.


Vi lät den ligga ute på ett trädgårdsbord i lugn och ro ett tag, för att återhämta sig. Och faktiskt- så flög den iväg till slut, så jag hoppas verkligen den inte hade inre skador -utan att den faktiskt överlevde.


Jag förberedde Anders på att han säkerligen fick ta fram spaden för att göra slut på dennes lidande...för det värsta jag vet är då djur lider. Men som sagt -jag tror det gick bra denna gång.

Det här är den stora nackdelen med att ha katter. Alla stackars små djur som de får tag i...det gör ont i mitt hjärta...som den djurälskare jag är.

Ser ni förresten kattluckan ovan? Nu har de lärt sig att använda den (båda katterna)

Jag hade inte tänkt blogga idag, men det blev visst så ändå. Och jag får ju inte glömma att berätta att jag vunnit första priset i en tävling. *GLAD* Och dessutom så blev jag erbjuden två biljetter till eurovisionsschlagern nästa helg i Danmark GRATIS av en av de bästa bloggläsarna jag har, och som jag aldrig träffat. Tyvärr var vi tvungna att tacka nej p g a olika omständigheter...men bara gesten från henne...Hon har verkligen ett hjärta av guld!

Mer om DET och min VINST i morgon, vi ses då!


Kram Linda



1 kommentar:

Fågel Blå sa...

Hej!
Vilka fina bilder du bjuder på, Kattjakt i äppelträden låter härligt, ler!
Tur att lilla pippin klarade sej till slut,
Tack frö din goa kommenatar om reportaget på min blogg, det värmer!
Ha det så gott
Kramar Kathrine