söndag 27 april 2014

Trädgårdsrapport 27 april


Jag läste på höggravida Carolina Gynnings instagram att hon tog det som en tantvarning då hon blev lycklig när hennes planterade körsbärsträd fick knopp (något sådant stod det). Och jag kan nog bara hålla med....

Jag kunde aldrig tro -för 15 år sedan-, att blommor och gröna växter/träd/buskar kunde göra så gott för själen!


Ser ni de vita pallkragarna skymta längre bak på bilden ovan? Det är så lyckosamt att se växtkraften i de små lökarna (b l a)....


Här är ett projekt avklarat! Rabatten på kortsidan av huset är tömd...JAG vill ta bort den helt, och fixa en ordentlig grusgång...men så slog det mig...tänk er...hela rabatten full av rosa rosor? Hmm, vi funderar nog ett tag till (läs jag)....


Här har ni ekan som den ser ut nu. Full av vackra perenner i mina älsklingsfärger och nyanser av rosa/lila/vitt/blått! Jag har försökt plantera efter dess olika höjder och blomningsperioder. Hoppas, hoppas alla tar sig nu. Jag lovar att visa hur det går längre fram (för er som är trädgårdsintresserade)

Hallonhäcken ni ser bakom väntar -även den- på en gallring och rensning...


Ekan på håll.


Nu gick jag in en stund. Jag tror att min envisa förkylning läker sämre p g a all tid jag tillbringar ute i solen. Jättetråkigt att vara inne då solen skiner, men ibland måste man....


Här ovan ser ni en syn som verkligen gläder mig! Jag är så glad att mina döttrar älskar att läsa! Både jag och deras pappa läser mycket, och det verkar ha smittat av sig....Och då mina döttrar har blek och känslig hud, så är jag glad att de tar det lugnt ute i solen. Och att läsa är ju BRA mycket bättre än att ständigt hålla på med mobilen...

Sonen läste mycket då han var yngre, men nu är det mest datorn som gäller...

Apropå sonen så tar ju han studenten nu i juni. Och jag blev inte lite besviken då jag fick veta att han fått erbjudande om sommarjobb -men tackat nej! P g a en festival han köpt biljett till. Gaah! Vad dumt! Det kunde ju ha lett till fortsatt arbete. Äldsta dottern har fått sommarjobb, samma som förra året. Och det känns skönt. Jag hoppas verkligen att sonen får fler napp, då han sökt några...

I em ska vi faktiskt åka och hämta ett skåp -nu igen- , jag och Anders. Denna gång är det ett skåp som ska stå ute. Utanför fönstret bredvid trappen till katterna. Så att de kan signalera då de vill in. Men jag kan erkänna att jag är lite orolig över att jag ska tycka att skåpet är för fint för att ha ute? Inne finns det ju absolut ingen plats heller...

Jag återkommer om hur det hela gick!

Vi ses ikväll igen. Då med lite inredningsbilder.


Kram Linda



Inga kommentarer: