lördag 1 mars 2014

Utslagen hjälte & hjältinna efter en kväll med AVICII


Heej på er mina hjärtan! Nu är vi hemma igen -om än totalt utslagna. Anders är/var vrålförkyld med hosta och feber, och själv har jag ju mitt knä (som just nu ligger i högläge)...Men visst har vi haft det trevligt!


Men det som var bäst och mysigast, var nog ändå att få "rå om" min bonusson och hans flickvän på tu man hand....


Här nedan har ni dem. Anders äldsta son Andreas, och hans flickvän Anna. Visst är de fina? Bilderna som följer är mobilbilder med kass kvalité.


Här nedan är vi -ett helt gäng- på väg med tunnelbanan till Globen för att se AVICII (han spelade i Tele 2 Arena, alldeles bredvid globen)


"The big GLOBE"......


35.000 personer stod och studsade till den underbara musiken då det väl hade börjat. För att citera recensenten Mats Wurnell/nöjesguiden.se (länk HÄR):

"Det råder ingen tvekan om att en Avicii-konsert inte är en kreddig miljö för någon som är äldre än 22"


Haha, jag säger som jag brukar: Man blir aldrig för gammal för att ha roligt! Nu tvingades ju Anders och jag till att vara stilla under konserten (trots att vi åt starka värktabletter båda), men visst var det bra för det! Bild nedan lånad HÄRIFRÅN.


Här nedan kommer ett videoklipp (dåligt ljud) från konserten...vi stod långt bak, då jag ville undvika trängsel p g a mitt knä. Men jag kan erkänna att då början på Hey Brother spelades (se videon), så flödade mina tårar av lycka....

*osäker på om videon fungerar att titta på här*

UPPDATERING! Videon är borttagen, då jag ändå inte får den att fungera här på bloggen....


Det är omöjligt att beskriva och förmedla känslan jag/vi hade - väl på plats. Hela arenan skakade p g a den enorma basen. Och t o m publiken uppe på läktaren stod upp och studsade. 


Helt klart en once-in-a-lifetime upplevelse!


Ett enda stort DISCO -skulle jag vilja kalla det!


På väg hem i tunnelbanan var det TJOCKT med folk.....


Jaa, en riktigt trevlig kväll/helg! Men nu är vi hemma igen, och det är ju så klart allra bäst *ler*

Vi stannade till på en ICA-butik i Enköping på väg hem, och där köpte jag denna bok -nedan- på bokrea.


Full av inspiration! Jag kan varmt rekommendera den!

Jaha, då har vi precis fått hela startfältet klart inför nästa helg (melodifestivalen), SOM jag längtar!


Vi ses och hörs, nu blir det nog sängen!


Kram Linda



1 kommentar:

Livingroom sa...

Åååh är avis. Avicii är en stor favorit även hos oss. 18-årigan sonen håller på med liknande musik inte långt ifrån denna stora stjärnas... Tyvärr öppnade inte videon sig men kan förstå att det var supeeeer. och du har så rätt - man är aldrig för gammal för sådant. (min favorit i gårdagens Mello var Ourrtigger - ;)))
Kraam!