måndag 10 mars 2014

BLÅTT i vardagsrummet


Vilken fantastisk dag vi fick här -efter lunch- i Borlänge! Solen strålar verkligen!


Man blir väldigt påmind dock om alla måsten...fönster som bör putsas, gräsmatta som bör krattas, garage som bör rensas mm


Idag bjuder jag i a f på bilder från ett nystädat hem, med rent i sofforna. Mina grå/blå Green Gate-plädar har fått komma fram...


Jag städade och bytte i sofforna alldeles innan vi åkte till Stockholm. Då vi varit borta, har sonen -med ett stort gäng kompisar- huserat här hemma. Och våran ena katt (Milla) har legat nere i mitt och Anders sovrum och deppat...det är verkligen en "mammig" katt...nu då vi är hemma så följer hon efter mig vart jag än går.


Killar -på snart 19 år- får man tydligen inte så många redogörelser av (såklart finns det undantag), men frågar jag sonen om vad de gjort medans vi varit borta, så får man till svar antingen: Inget, ute och åkt bil, LAN:at eller någon annan mindre och upplyftande information...*haha*


De hade i alla fall städat så bra efter sig, vilket gjorde mig riktigt glad!


Vardagsrummet, ja...vi får se hur länge jag står ut med dessa mönstrade plädar -innan jag tröttnar på dem....*S*


Men för tillfället så känns de oerhört rätt och våriga!


Just nu är det repris på TV:n av finalen i Melodifestivalen, så här skrålas det i surroundsystemet vill jag lova! En av de saker jag tänkte på (då vi var på plats) var, att jag tyckte scenen var så oerhört STOR. Artisterna var som små prickar på scenen...det ser man inte genom TV-rutan...


Hur som helst!
Då vi kom rullande hem uppför backen här på Hagbacksgatan, så hade krokusarna slagit ut på gräsmattan...


*LYCKA*


Så här ser det -just nu- här hemma.


Den gamla ekan hittade jag på bortskänkes-sidan i vintras, och den ska grävas ner (på lämpligt ställe i trädgården) och bli fylld med jordgubbsplantor.

Hoppas ni alla får njuta av solen!



Kram Linda




1 kommentar:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej fina du!!
Vilka härliga bilder
Visst är det mysigt med vår i luften!
Du skriver så klokt och fint om allt❤

Ha en fin måndag
Kram