torsdag 20 februari 2014

Solsken i vardagsrummet och ett varmt tack....


Tack. 
Av hela mitt hjärta -tusen tack för alla fina ord och annan respons från er. Mina bästa bästa läsare. Jag har bl a fått ett enormt stöd i facebookgruppen jag är med i för föräldrar till barn med diabetes. Tänk vad många gånger dessa sociala medier hade kunnat hjälpa mig då min son var liten, och nyss hade insjuknat i sin diabetes. För hur det än är, så går det inte att komma ifrån att det är skönast att få höra andras erfarenheter och berättelser. Berättelser från personer som varit med om något liknande. Personer som vet vad det handlar om. Och med det inte sagt att alla såklart kan stötta.

Igår var jag iväg med sonen till jouren på vårdcentralen. På telefonen förberedde sköterskan mig på att han antagligen bara skulle få antibiotika, då de troligtvis inte hade tid att göra om operationen (vad gällde hans nageltrång) Men så hade vi turen att få träffa en superbra doktor. Han tog det hela på allvar och gjorde faktiskt om operationen. På studs. Och dessutom uttryckte han ett oförstånd över varför den förra läkaren tidigare hade skrivit ut antibiotika (efter att förra op misslyckades), då det i alla fall inte skulle hjälpa på sikt....

Mycket klok och väldigt duktig och omhändertagande läkare. Synd nog verkade han ha gått i pension då jag vet att de har stor läkarbrist just på våran vårdcentral. Jag hade gärna haft denna läkare som husläkare. 1 ½ timme lade han ner på min son.....

Det säger väl allt?

Idag är det återigen dags för läkarbesök med sonen (direkt efter nattskiftet) *pust*, men då ska han in på ÖGON och få ögonbottnarna fotograferade. Det är verkligen inte så bara med denna sjukdom.....


Dagen igår bar även med sig riktigt lyckliga ögonblick. Det började med att denna fina vän tipsade mig om en annons på blocket. Jag har i flera år velat gå och se -just finalen av- melodifestivalen. EFTERSOM JAG ÄLSKAR MUSIK, OCH FRAMFÖRALLT SCHLAGER! Förra året och även flera år före det har jag t o m köpt biljetter, men så av olika anledningar har det ställts in. Tyvärr. Nu hittade jag läs vännen två biljetter till ett superbra pris. Jag kunde helt enkelt inte motstå dem. Och finalen går av stapeln i globen den 8 mars. Dagen då min minsta dotter fyller tonåring. Och hennes största idol YOHIO kommer dessutom att medverka i finalen. Så. Ja. Vi ska ÄNTLIGEN få se en final i melodifestivalen LIVE. Jag och min dotter. Hon hoppade och studsade av glädje då jag berättade det. Sen kom det stora glädjetårar rullandes ner för hennes kind....

Tack bästa DU för tipset, love u!

Dessa två bilder nedan har jag lånat från dotterns instagram.


Vad kan värma en mammas hjärta mer än att få glädja sitt barn så?


Men som vanligt är jag skrockfull, och vågar inte ropa hej än....för tänk om vi ex skulle bli sjuka...? Tänk om....?

Men nej, jag ska inte tänka på en massa OM som skulle kunna inträffa, utan glädjas tillsammans med henne. Och OJ, vad jag/vi ser fram emot det! Faktiskt mer än vad jag ser fram emot konserten jag och Anders (samt hans äldsta bonusson med flickvän) ska på på Globen om en dryg vecka....nämligen AVICII!

Nåväl. Ni som följt mig en längre tid, vet att jag ibland skriver mycket och personligt. Nu har jag skrivit av mig rejält dessa dagar, och denna gång blev det om min son och hans sjukdom. Det känns alltid så skönt efteråt. Vi får se vad jag skriver LÅNGA utlägg om nästa gång? *blink*

Varmt välkomna hit får jag åter önska alla mina nya läsare!



Kram och kärlek//Linda




2 kommentarer:

Anonym sa...

<3<3<3
Från Frun

Agnetha sa...

Livet är en bergochdalbana!
Grattis till läkaren och biljetterna!
Kram Agnetha