onsdag 12 februari 2014

Soffan och tvättstugan


Men gulle er, vad ni lämnar fina kommentarer angående mitt dockskåp -tusen tack! Min inredning till dockskåpet har jag köpt från diverse olika nätbutiker. Crazy 4 Minis, Miniatyrbutiken, Minimi´s, och Lilla Magasinet är några av dem. Googla på miniatyrer och dockskåp, så hittar ni. *ler*

En -lite mörkare- bild från vardagsrummet får ni överst, och så tänkte jag då bjuda på lite glimtar från våran -MINDRE VACKRA- tvättstuga i källaren. Det är ju ganska mörkt där nere, så bilderna blir tyvärr grumliga -men det får ni ta. *blink*

Först ut en skymt av lilla bastun, som jag målat vit UTVÄNDIGT....


Mycket stor och fin klocka från Clas Ohlson, hela 60 cm i diameter. (TIPS)


Ett gammalt fint skåp döljer en av de två dörrarna som leder in till sonens rum.


Ja, och så en bild på hur det ser ut i ena hörnet av tvättstugan, tyvärr inte så fint som jag sett att många andra bloggare har det. Men det duger åt oss! Ingen annan än oss är här nere ändå, så...*S*


Och jämför man med hur det såg ut INNAN lite vit färg förändrade rummet, så är det klart en förbättring i alla fall!


Vanlig grön och ful våtrumstapet var det innan, som vi bara målat över med väggfärg. Svårare än så är det inte -och det duger som sagt till oss!

I hörnet till vänster uppe på bilden står numera terrariet med ormarna i.....


Och med dessa bilder önskar jag er alla en skön onsdag!


Kram Linda



1 kommentar:

Huset på Backavägen sa...

Det var verkligen inget fel på den tvättstugan. Vår tvättstuga är nere i en källare som man måste gå ut för att komma in i och dessutom helt oinredd och mörk. Tråkigt rum som har hamnat lååångt ner på priolistan då vi bara tvättar och tumlar där nere. Hängtvätt tas med upp.
Kram Anki