tisdag 11 februari 2014

Mitt älskade dockskåp


Idag får ni några bilder från mitt älskade dockskåp. Så här gott -som den lilla bebisdockan- har jag sovit i natt. Min kropp är lite sliten, då jag senaste tiden haft sovintervaller på 2-3 timmar åt gången, och så magsjuka på det (som inte är riktigt över än)....

Idag är det Anders tur att vara hemma från jobbet med magsjuka, så vi ligger i varsin soffa här hemma....

Ja, ja -nog om DET!


Jag måste plocka ur allt ur dockskåpet någon dag och damma av det lite...(nackdelen med allt smått)


För er nya läsare, så kan jag tala om att jag alltid har haft en förkärlek till miniatyrer och dockor.


Mitt favoritprogram som liten var just ett program som utspelade sig i ett dockhus...Här nedan ett klipp ifrån det (tror bara det kan ses i en dator, tyvärr).


Åååå vad jag ÄLSKADE det barnprogrammet! 4 år var jag 1978.


Och 30 år senare har jag ett eget dockskåp, som jag ÄLSKAR! Jag hade visserligen ett som liten också, men det stillade visst inte mina begär helt...*S*


Självklart går det helt i vitt.....


Det har varit SÅ roligt att få samla på sig alla möbler och inredning till dockskåpet, och det ger verkligen mersmak! Men nu får jag inte plats med mer i detta skåp! Så gissa om tanken har slagit mig, att skaffa ett till?......

Skön tisdag till er alla, bästa läsare!


Kram Linda


4 kommentarer:

Titti sa...

Åh vilket helt ljuvligt dockskåp :-) Önskar dig en fortsatt fin dag. Kram Titti

Huset på Backavägen sa...

Det är så otroligt fint ditt dockskåp som jag är riktigt avis på. Funderar starkt på att skaffa mig ett själv. Jag har ju en porslinsdocksamling men den tar ju lite mer plats :-)
Kram Anki

Livingroom sa...

Det är bara så fiint , ditt dockskåp. Förstår att det kanske är lite jobbigt att torka av möblerna.. Var har du hittat alla fina grejjer?

Vitspets sa...

Hej!
Nyfiken på din Facebook sida
Men kommer inte in på den tyvärr
Kram Karina