söndag 16 februari 2014

Gamla bilder


I samband med att jag fick en ny mobil, kom jag över ALLA gamla bilder som jag hade i mina tidigare bloggar. Jag har ingen aning om HUR de hamnade i mobilen -oteknisk som jag är- men helt plötsligt har jag cirka tusen gamla bilder sparade. I just mobilen. Alla bilder har ju försvunnit tidigare p g a datakrasch på min förra dator. Så det känns så himla roligt att ha hittat dem!


Dessa bilder ovan är från min gamla hall...

Och för er -som inte vet- så bodde jag i en bostadsrätt tidigare på 5 rok uppdelat på två våningar och en stor hörntomt...saknar den verkligen ibland. Men den låg alldeles för långt bort från centrum och mataffärer för mig som saknar körkort...och så var det DYR hyra....


På den tiden pysslade jag mycket, här en hortensia-krans som jag satte ihop....


Jag gjorde många fotoarrangemang för bloggens skull, sådant har jag ingen ork till idag...*S* Idag tar jag mina bilder rakt av på hur det allt som oftast faktiskt ser ut....


Så här såg en hörna ut i mitt sovrum.


En dukning som jag visst gjorde -just för bildernas och bloggens skull.


Min hall bytte skepnad MÅNGA gånger, och här nedan ser ni hur den såg ut ett tag....


Jag kan verkligen sakna köket, jag älskade mitt kök!


Det var litet, men ändå mysigt och med större bänkskivor och ytor att vara på än i vårat nuvarande kök.


Jag var så förtjust i detta skåp ovan och nedan, som jag sedan sålde till bästa SIS.


Skåpet kommer från JYSK, och jag tror att det fortfarande finns kvar? Dock köper man det brunbetsat....


Så här -nedan- såg det ut i sovrummet mitt....


Och så en bild på min minsta plutta tillsammans med en av alla våra kaniner/kaninungar läs kaninfarm, som vi hade på den tiden....


Här en pensé som jag fotade på min dåvarande sambos "akvariegömma"


Han hade ett akvarium på nästan 2 meter i bredd som jag inte tyckte passade in i inredningen. Så han byggde en fin skiva i råspont att ställa framför (den annars så fula akvariebänken)

Hur som helst, så brukade jag ta kortsidan till akvariets fina råspont-skiva och fota diverse olika ting på...

Mmm, en liten tillbakablick i mitt förra hem och mina gamla bloggar. Dessa bilder är från 2007-2008 ungefär. Alltså från hur mitt hem såg ut för sex-sju år sedan....Kanske de kan inspirera NÅGON där ute?....*ler*


Kram på er igen!//Linda





1 kommentar:

Livingroom sa...

Ja-a det var ju kul. Ibland kan man bli såå ledsen över bilder man tappar. Gillade ditt härliga hem redan då..