tisdag 28 januari 2014

Rent i sofforna & vad jag tycker om lexbase....

 

 


Häromdagen bytte jag rent i sofforna, och det känns så skönt efteråt! Plädarna som ligger över sittdynorna får jag byta ofta, och så rollas soffan nästan dagligen. Då jag stod och böt så funderade jag samtidigt på om det verkligen är värt allt jobb med vita soffor (och allt annan vit inredning som skiten syns snabbt på) Men svaret jag kom fram till var att: Ja, jag tycker det. *ler* Jag hade nog inte orkat städa och hålla efter lika noga om jag hade haft småbarn, men nu är de ju så stora....

Natten till i måndags jobbade min pappa sitt sista nattskift, så nu har jag en pappa som är "pensionär" trots att han inte ens fyllt 58 år än (han fyller år i mars) Han har jobbat skift på pappersbruket (i fråga) sen han kom till Sverige - från Finland- som 17-åring. Mamma och pappa träffades på en Finlandsfärja, och kärlek uppstod. Min morfar var då förman på en av avdelningarna på detta pappersbruk här i Borlänge, så på så vis fick pappa jobb där. Så i 40 år har han då jobbat skift där. Och nu blev han erbjuden ett avgångsvederlag, och jösses vilka många och fina "avskedsgåvor" han dessutom har fått. Det känns konstigt att ha en pappa som alltid kommer vara "ledig", men jag är glad för hans skull och jag hoppas verkligen att han inte kommer att bli alltför rastlös nu....

En annan sak som jag vill skriva lite om -är lexbase.se 

Tills för bara en stund sedan hade jag ingen aning om vad det var, men nu vet jag! Det är alltså en sida som vem som helst kan gå in på och se vilka som någon gång blivit dömd i ditt eller andras områden. Gillar jag idén? Nej, det kan jag inte påstå. Men jag förstår att folk blir nyfikna...om du så "bara" har snattat som ung, tror jag att det ska stå med att du har en dom mot dig...så det finns stor risk att det ska börja spekuleras och snackas bland folk. Behöver vi mer skitsnack? NEJ! Behöver vi lägga oss i andras liv mer än vad vi gör idag? NEJ! Då jag skulle in på sajten (innan jag visste vad det var), så fick jag ett meddelande om att det stod att servrarna är överbelastade p g a mycket stort intresse. Vart är världen på väg, undrar jag.....

Allt för mig denna dag!


Kram Linda


1 kommentar:

Huset på Backavägen sa...

Jag tycker jag har nog med beiga soffor... Men det är väääldigt fint med vita! Då tycker du och jag likadant om Lexbase. Få se hur länge de får vara kvar innan någon har hittat något dom kan stänga ner den för.
Kram Anki