söndag 12 januari 2014

Hallen uppe


Jag har ju även lovat er bilder från hallen på övervåningen -tidigare-, så här kommer ett par därifrån. Golvet skulle ha målats LÄNGE nu, men det har fortfarande inte blivit av. Hallen är oerhört tråkig, tycker jag. Men den fungerar bra ur praktisk synpunkt till våra flickor som har en -ICKE VIT- bäddsoffa (de kan sulla i) och TV här.


Jag läser ju mycket böcker, och vill gärna ha dem synliga i en bokhylla för lite "biblioteks-känsla"...Just nu läser jag I kroppen min med Kristian Gidlund (den unga killen härifrån Borlänge som bloggade om sin cancer, och som nu är död) Jag inväntade den på pocket innan jag köpte den. Jag läser till 99% bara biografier och sanna berättelser, och vissa är så bra att jag kan gå och längta tills jag får läsa nästa gång.

Men hallen uppe är i alla fall mycket finare än den var innan jag målade om där....
Här nedan en bild på hur den såg ut då vi flyttade hit....


Hmm, det finns många utrymmen här hemma som ni aldrig har fått se, och säkerligen aldrig kommer att få göra heller. Tvättstugan till exempel....ser aldrig ut att bli tömd på ren och smutsig tvätt -så det tror jag vi lägger ner? Hallen nere i källaren måste också målas, och där finns det bara garderober, en frysbox, ett extra kylskåp och en crosstrainer....

Som bloggare väljer man ju vilka vinklar och vrår man vill fota ifrån, och de ställen som är ofixade är ju inte direkt inspirerande -eller hur?


Kram Linda



Inga kommentarer: