måndag 25 november 2013

Blommande hyacinter & fikabröd


Det ser ut att bli ännu en härligt solig dag, idag! Tog ett par bilder nyss, då solen lyste in på mina hyacinter.


Jag har satt ner dem i en terrin, och fyllt upp med vitmossa runtom.


Hyacint är -för mig- längtan efter jul!

Sen kommer ett par frestande bilder på vad vi bakade i helgen (och bjöd på på kalaset igår) Min minsta dotter gjorde en sats av dessa cupcakes nedan. Så gott!


Själv ville jag ha med min favoritkaka, mockarutan (vi kallar den sabrinakaka av någon anledning)


Och bonusdottern gjorde tårtorna efter egen design (det var hon som fyllde 15 år). Jag googlade efter recept på HÖG tårtbotten, och gjorde efter konstens alla regler. Och hur tror ni det gick? De blev så klart plattare än någonsin, tråkigt nog. Vi gjorde i a f TVÅ stycken tårtor, då släkten är STOR...


Men så kunde inte alla komma, så nu har vi en hel tårta kvar -orörd. Vi bjöd även på lussebullar och pepparkakor, så nu ser det ut som att vi måste baka MER lussebullar till lucia.

Tack för era fina kommentarer! Jag får åter önska er en bra start på veckan!


Kram Linda



Inga kommentarer: