måndag 28 oktober 2013

Kristallkronan


Efter mycket om och men så är nu kristallkronan ÄNTLIGEN på plats! Naturligtvis satte jag ihop den helt fel, så jag fick lov att börja om med alla prismor. Vilket jobb! *puh*


Men den blev SÅ fin på plats! Och det ser mycket bättre ut i verkligheten, faktiskt. 
Me so happy! 
Bjuder er även på en mobilbild från restaurangen på IKEA -som vi äntligen var till- idag.


Frun (läs Hanna) sitter längst till vänster med ryggen till. Sen min dotter Ida och Hannas mamma bredvid. Mittemot oss kan ni skymta Hannas dotter Inez (från vänster), sonen Gustav blev tyvärr aldrig med på bild. Bredvid Inez sitter Hannas äldsta dotter Emily tillsammans med hennes pojkvän. De är så söta tillsammans! Maten var inte bara extremt billig idag, utan den var utsökt god också!

Det jag ville visa med denna bild -är vårat stora köpcentrum -Kupolen- som skymtar i fönstret, Kupolen kallas även för Tunatutten här i Dalom. Kupolen består av tre våningar och hela 85 butiker. Och nu har alltså området även utökats med bl a IKEA, Elgiganten, Jula, Clas Ohlson, ett till Systemet, ett till Apotek och ett till Coop (hoppas jag inte glömde någon affär) I samma område (bredvid Kupolen) låg redan Ö&B, Vattenhuset och Biltema samt Blomsterriket innan. Borlänge stad har även ett centrum då, men det har mer och mer dött ut sedan Kupolen öppnades 1990. Denna info är till er läsare som inte bor i eller nära Borlänge....*blink*

Nu ska jag luta mig omkull i Anders knä framför TV:n.....



Kram Linda



Inga kommentarer: