onsdag 30 oktober 2013

Gnistrande glas & Idas FÄRGGLADA rum


Tänkte visa vad jag köpte på IKEA då jag var där. Det finns ju hur mycket som helst -som man vill ha- men det står ju kvar *ler*....Nu behöver man ju inte hamstra, då det ligger fem minuter hemifrån. Det vita porslinsfatet och lyktorna som står uppepå köpte jag i a f....De lyser och gnistrar så fint om kvällen!


Och apropå gnistrande glas, så får ni även se en av presenterna jag fick av mina barn då jag fyllde år. Denna stora och fina "kristallskål med lock" ovan...*GLAD*

Och när vi ändå så är inne på barnen, så tänkte jag nu visa er lite färgglada bilder från min 12-åriga dotter Idas rum. Barnens rum har de alltid fått styra över själva. Jag kan ge dem råd, men de har alltid varit DEM som fått bestämma i slutändan. Det är deras fristad. Jag tog med mig kameran upp nyss då jag sa godnatt till Ida...så håll till godo -här kommer lite blixtbilder!


Här sitter hon i sängen med hennes lilla hamster Fiffi. Sängen kom hon på att hon skulle kila in framför en garderob och även framför fönstret. Jag sa till henne att det inte skulle bli bra, men hon envisades...så nu används inte DEN garderoben längre...*s*


Hade jag vetat att hon skulle klä bokhyllans ena gavel med klistermärken -hade jag bett henne låta bli- det är ju ingen höjdare att ta bort dem sen då hon växt till sig och ångrat sig....


Ni ser ju vem hon har som idol...varenda liten bit av väggarna är klädda med bilder på YOHIO...


Än har hon barnasinnet kvar....


Den svarta dörren leder in till min bonusdotters rum, och det var väldigt uppskattat då jag målade den med griffeltavel-färg på båda sidor. Då de båda har så pass små rum, så gäller det att ta vara på varenda liten yta. Så Idas skrivbordsstol hänger på väggen då den inte används. Dörren ut i hallen är helt klädd -den med- av bilder på Yohio...och nu kan ni även se golvet ute i hallen skymta. När DET ska bli målat, det vet bara gudarna....

Pom-pomsen i taket har hon gjort själv. På IKEA fick man pyssla ihop EN var, och det gav mersmak...så vi köpte hem lite material, och så blev det några till. Det är ju så "inne" med pom-poms nu, och de är ju så fina! De var superenkla att göra, så jag ska nog göra några helvita till mig själv framöver....(kan då visa ER hur man gör också)


Rosa är då färgen som gäller (om någon missat det) *s*. Här hänger en t-shirt med idolens autograf framme. Så fort Ida ser något rosa (som ex på IKEA), vill hon ha det...undrar när det ska gå över? :/


Ja, här kan ni se bättre hur hon (mal-) placerat sängen. Men vad gör det? Så länge HON är nöjd och vi kan avvara en garderob, så mår alla bra -eller hur? 16-åriga dotterns rum får ni se någon annan dag. Och sonens rum får ni se framöver- det ska nämligen först få sig en makeover....

Nu måste jag försöka hoppa i säng. Min förkylning sitter i...halsen värker och även armhålorna (lymfkörtlarna) I morgon ska jag på läkarbesök med sonen (ang diabetesen), och så ska vi ha kalas för mig med mamma och pappa, mormor och brorsan samt hans flickor. Men jag förberedde dem på att det nog blir köpefika, för jag känner mig helt slut i kroppen. Jag skulle ha bakat idag, men har känt mig som en urdriven disktrasa....Jag tycker gott man kan köpa fika med gott samvete om inte tiden eller orken räcker till! Men det hade jag aldrig kunnat göra då barnen var små, då hade jag nämligen skyhöga krav på mig själv. Tur att man bara blir mer och mer förståndig och klokare med åren....*blink, blink*


Kram Linda



1 kommentar:

Anna Stenberg sa...

Tycker faktiskt att klistermärks- väggen var riktigt fin! Krya på dig! Anna