onsdag 11 september 2013

Vårat hus utifrån


Ni var några stycken som ville se vårat hus utifrån enligt enkäten här på sidan. Tyvärr måste jag nog göra en del besvikna, för utsidan har vi inte gjort NÅGONTING åt sen vi flyttade hit. Så själv tycker jag den ser enormt tråkig ut....


Här är huset sett utifrån om man kommer uppifrån på gatan. Huset ser ut att ha panel, men är i själva verket klätt i plåt. Mycket underhållsfritt och skönt -på så vis! Det s k garaget ser mest ut som ett litet plåtskjul...planerna är ju många, höga och dyra...Men en dag hoppas jag vi kan riva det och bygga helt nytt!


Backar man lite på gatan, kan ni här se hela långa Hagbacksgatan. Till vänster är en lång länga med lägenheter (bostadsrätter). Lika tråkiga till utsidan -som huset vårat. Längst ner bortanför gatan ligger älven. Och till centrum är det ca 2 km (tar ca 15-20 min att promenera dit) Bussen går längs denna gata alldeles för många gånger per timme. Men det passar visserligen MIG bra -som då saknar körkort. Följer man gatan ända upp så kommer man till Borlänges "stora" sjukhus...


Här är huset sett om man kommer nerifrån gatan och går uppåt...


Vi viker in här på den ena av våra ingångar från vägen. Bilderna jag har tagit i detta inlägg är totalt ostylade, men det får ni ta. En helt vanlig dag hemma hos oss....

Rabatten ovan till höger har jag planer på att ta bort helt. Sen ett par år tillbaka är den översållad av kirskål, så förra året täckte jag den med svarta sopsäckar och lade sedan bark uppe på i hopp om att kunna kväva kirskålen. Men icke! Den letar sig fram bland perennerna ändå. Så denna rabatt har jag inte brytt mig i -detta år.....(heller)


De flesta som kommer in på våran gård blir positivt överraskade faktiskt. Man har svårt att tro att detta tråkiga hus kan ha en sådan lummig och fin  "bakgård"....


Trädgården ÄR verkligen fantastisk, och jag tycker INTE att bilderna gör den rättvis tyvärr.


Bortanför häcken och äppelträden/plommonträdet har vi "vårat" STORA grönområde (vi hyr det av kommunen)....


Den röda lilla friggeboden är TYVÄRR grannens, men hans tomt börjar innanför häcken som gränsar mot dem. Resten är vårat...


Här står jag i pergolan och fotar husets entré. Också den tråkigaste som finns. Här har vi planer på att bygga altan till höger (där alla cyklar står), och göra en furstukvist i anslutning till altanen.


Grusgången är orensad p g a våra planer på att gräva upp den och justera marknivån. Något som skulle ha gjorts i sommar, men som inte hunnits med....Här kan ni även skymta lägenheterna på andra sidan gatan....


Här står jag i våran lilla "rondell" och fotar ner mot det stora grönområdet. Här ska vi anordna med plantering i pallkragar tills nästa år. Bakom mig har jag en liten skogsdunge.


Vänder jag mig och zoomar lite, så ser ni huset från denna vinkel.


Jag zoomar ut så ni kan se helheten (så gott det går) Sonen parkerar alltid sin bil där ni kan se, för då slipper han backa ut då han ska iväg. Han kör bara in och vänder i "rondellen", så är det bara att tuta och köra sen....Bilderna togs för några dagar sedan, INNAN vi tog ner poolen...


Nu står jag vi sonens bil och fotar. Cyklarna skulle jag bra gärna flytta därifrån, men p g a platsbrist måste de stå där. Den vita bokhyllan som står under det lilla fönstret, står där ENBART för katternas skull. Där sitter de nämligen och visar sig i fönstret/signalerar då de vill in, de bortskämda primadonnorna *blink*

Ja, det var en liten tur runt huset. Om något år hoppas jag kunna visa upp bilder med nybyggd altan, furstukvist och RIKTIG grusgång...mm mm....

Den som lever får se!



Inga kommentarer: