måndag 19 augusti 2013

Ros från älsklingen & funderingar....


Denna fina ros stod och väntade på mig då jag kom hem från nattskiftet en morgon. Tack käraste, älskade sambo <3


Hörrni, nu snurrar det av funderingar i mitt huvud (igen)...Jag gick in på en av mina favoritbloggar, och fick där läsa att hon ska stänga bloggen för obehöriga. Endast de med registrerade google-konton (max 100 personer) fick möjligheten att fortsätta följa bloggen.


Det väckte den björn -inne i mig- till liv, som annars sover...Det är blandade känslor jag brottas med, och har även så gjort ett tag. Jag VILL kunna blogga "offentligt". Jag har fått många negativa kommentarer tidigare, men inga sedan jag skaffade kommentarsgranskningen (tack och lov) MEN! Även om jag klarat mig ett tag från elaka kommentarer, så VET jag ju att det snackas...Det snackas även bland mina "närmaste" om jag handlar något som de/andra anses vara "dyrt eller fel i deras ögon"....EXEMPELVIS....Vissa av mina närmaste som jag trodde gott om...

Jag vill ju att mina läsare ska ACCEPTERA mig för den jag är och helst vill jag att mina läsare ska se denna blogg som en inspirationskälla, och att mina läsare är INTRESSERADE av mina bilder/min inredningsstil/min familj etc. INTE att det ska bli en senaste-nytt-skvaller-blogg-som-föder-avundsjuka-och-bitterhet.....Jag älskar ju att fotografera och att blogga, så jag vill ju kunna fortsätta med det jag tycker om.

Ja, detta är ett laddat ämne. Jag önskar att ALLA som har goda avsikter kunde få stanna kvar här och följa mig. Och så skulle jag gärna blocka några som jag vet är inne här och läser med bitterheten hängande över axeln, för att i nästa sekund föra skvallret vidare om "senaste nytt" om vad som hänt/händer här på Hagbacken...

Jag får ta mig en allvarlig funderare helt enkelt, och återkomma! 

Med önskan om en bra start på veckan :)

7 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Linda !

Kloka ord och likaså funderingar.
Visst kan man känna att det väcker mycket både aven sjuka och prat det här med bloggandet.
Jag har också märkt det inom närmaste att det pratas.

Jag kan känna ibland att jag skulle vilja skriva mer som om vårt renovering just för att folk ska förstå värför vi gör allt detta.
Det har vart så mycket otur med huset och likaså kostsamt men å andra sidan så vet jag inte om man behöver vara så öppen heller....

Ja mycket funderingar. Men jag är också mig själv. Och så har jag valt att inte skriva om allt.

Vilken fin ros ! Tänk så glad man blir av det att få det av käraste .

Du jobbar också natt :) Det gör jag med...inom vården

Ha en fin dag ! Så många fina bilder du bjuder på.

Kram från mig

Anonym sa...

Riktigt söt Ros du fått av din älskling & sådan värmer gott i hjärtat :)
Ha en fin Måndag/Krama Annmi

Huset på Backavägen sa...

Förstår precis vad du menar! Men jag försöker att se det som du har som citat, "pratar du bakom min rygg..." Stå på dig! Jag gillar dig för precis så som du är!
Kram Anki

Anonym sa...

Hej Linda!
Jag tycker du ska försöka, även om det är svårt, att bortse från negativa kommentarer och skvaller. Det är ditt hem, där du är lycklig och gör det DU tycker om. :) Jag tycker det är jättekul att kika in här och få inspiration från ditt vackra hem även om vi inte har exakt lika smak, fast det är ganska nära. *skrattar* Dessutom tycker jag att alla ska granska sig själva först och det de väljer att lägga pengar på. Jösses, en måste väl få ha någon last här i livet. :) Kraaaaaaaaaaaaaaaam, Nina

Anonym sa...

Hej!

Detta är min favoritblogg så jag hoppas att den blir öppen fortsättningsvis! Förstår att det är jobbigt med skvaller och att folk pratar bakom ryggen, bottnar säkert i avundsjuka.

Kram Anki

Carina sa...

Jag kan förstå dig mycket väl även om jag inte själv bloggar...så trist med folk som tydligen måste läsa bloggen för att i nästa sekund snacka skit...ren avundsjuka & missunnsamhet....
JAG vill i alla fall fortsätta att följa dig, hoppas jag får det.
Kraaaam Carina /Hjo
kattarsel@live.se

Anonym sa...

För mig får du gärna fortsätta blogga, tycker det är trevligt att kika in till dig, dina fina bilder, loppisfynd och inredningprojekt :-) Tråkigt att folk pratar om sånt dom inte har med att göra, vad man själv väljer att lägga pengar på angår ju inte dem, verkar vara lite "Dalasyndrom" faktiskt, här nere är folk inte alls lika missunnsama, trevligare överlag och lägger sig inte i, väldigt skönt & trevligt tycker jag! Bry dig inte om att dom pratar, dom kanske har svårt att ta någon med sunda värderingar & humor ;-) Ha det gott / Camilla B ( Vilken blogg var det förresten som stängde ut vissa? )