tisdag 27 augusti 2013

Blombordet och fågeljakt


Häromdagen tog jag in pelargonerna, då bladen blivit så köldskadade efter de kalla nätter som varit. Nu har det ju såklart blivit varmt igen då, bara för det *blink*


Pellisarna hamnade i vårat sovrum, på ett jättefin blomsterbord som jag köpte på Fruns loppis för en tjuga (!?!) Då var det omålat, och såg inte så mycket ut för världen, men det blev ju hur fint som helst efter att jag målade det!


Det tog 2 timmar att måla det, med alla dess pinnar -så det får vara slarvmålat EN gång bara för tillfället....



Här nedan har ni en bild på hur blombordet såg ut FÖRE målning, och även pellisarna- innan de fick sig en omgång av mig.


Planen är att det ska pryda det kommande gästrummet sen någon dag då något av barnen flugit ut. Japp, det är sant. Jag har redan vilda planer för ett gästrum, där jag ÄNTLIGEN får ta fram bl a min gamla och fina järnsäng....

Idag har vi haft en lugn dag. Ida är hemma från skolan och är sjuk, och Anders har också varit hemma från jobbet idag (men ska gå imorgon) Själv har jag varit enormt trött och slut efter helgens nätter. Det brukar resultera i migrän emellanåt, och nu har jag känningar. Då jag sover så där dåligt mellan nätterna (som i helgen), så tar det nästan en vecka innan jag känner mig pigg igen. Nattarbetets nackdel nummer ett!

Hur som helst, så satt vi läs låg bänkade framför en film på TV:n, då DAGENS jakt började. Idag valde visst en av katterna att ta med sig en fågel in (utan större synliga skador)

Så slutvilat blev det, då vi fick hjälpas åt att jaga den....


Ser ni den? Uppe i fönstret i vårat sovrum. Ser ni fågelskiten längs väggen också?


En björktrast av modell yngre.


Den flög ju hit och dit hela tiden, då vi försökte fånga den. Och SKET gjorde den också -HELA TIDEN!


Till slut fick jag tag i den! Men tror ni inte jag tappade taget om den innan jag hann släppa ut den!


Upp på skåpet med alla terriner...och skita!


För att sedan bänka sig mitt i en av mina plättar i luften.


Och sen vidare upp på canvastavlorna för att skita! Men där fick jag till slut tag på den igen. Så efter att ha hämtat sig lite i handen utomhus, tog den sats och flög iväg.


Slutet gott. Allting gott idag med då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du...Waoooo så vackert & så häftiga foto på fågeln mm mm
/Kram pårej & ha en härlig Onsdag!