tisdag 16 juli 2013

På cykeln med mina döttrar


Man kan ju inte BARA bada då det är sommar, sol och fint väder -eller hur? ;) Så idag satte jag och mina döttrar oss på cykeln för en tur till Bomsarvet, där det skulle vara loppis....


Bron på bilderna har jag många barndomsminnen ifrån, då min mormor bodde alldeles i närheten (i Tägten bredvid) -samt mina kusiner i Ängesgårdarna, där min mamma är uppväxt.


Bron är så j-kla läskig att cykla över, då det är oerhört smalt där man får gå och cykla. Och det känns inte direkt bättre då man ser den mycket strömma älven under :/


Loppisen var inte så mycket att hurra för, men vi fick röra på oss i a f :)

Hade visst lite bråttom med cykeln dock....


*Skojar* En bil måste ha kört över denna snok då han låg i godan ro och solade sig på vägen...På väg hem från Tägten och Bomsarvet stannade vi till hos mina päron läs föräldrar (mitt barndomshem i Kvarnsveden där de ännu bor kvar)

Här en bild från ena gaveln av huset. Fönstret på ovanvåningen var det ena fönstret i mitt flickrum :) På taket utanför satt jag MÅNGA gånger....


Dessa fönster nedan är jag bra sugen på...De sitter på en av de lador mamma och pappa har ståendes på tomten.


Mamma hade kommit över en bok samt en broschyr om våran gamla släkt. Jag vet inte om det är ett ålderstecken då jag blivit så intresserad av sådant? Här nedan ser ni i a f min gammelfarfar Hilding (min mammas farfar), med två av hans systrar...


Och här nedan har ni deras föräldrar. Alltså min gammelfarfars mamma Emma och pappa Johannes.


Efter att ha ätit glass både hos mamma (pappa jobbade) och efter vägen, cyklade vi hemöver...


Här är vi nästan hemma på Hagbacken i Domnarvet.


Bron över älven. Denna bro är dock INTE lika läskig att cykla över ;) Vi bor alldeles efter bron uppe i backen (för er läsare som inte känner till Borlänge)


Nu dags att ställa sig vid spisen!


Inga kommentarer: