tisdag 2 juli 2013

Hall möter vardagsrum & katternas möbel


Hej igen! Det var tydligen väldigt snabb leverans på katternas möbel så här kommer ett inlägg (nu igen då) Först får ni ett par bilder från min toalettvy...det är ganska skönt att sitta där med öppen dörr och filosofera. Här hemma är vi dåliga på att stänga toalettdörren, vi sitter mest med den öppen (alla utom de två äldsta tonåringarna) Ful ovana -veet :/


Lite närmare bild på mitt favoritskåp!

Men nu till "den nya möbeln" då! Jag har länge varit lite smått förälskad i dessa danska underbara spjälsängar JUNO. Här kommer några lånade bilder från webben på just den spjälsängen. Första bilden är lånad från underbara bloggen anskus kammare, och de nedanstående från okänd källa på nätet.




Är den inte underbar, så säg? (S-tans dyr också) Nu har ju jag inga småbarn, annars hade jag nog garanterat skaffat en sådan här spjälsäng (som de även kan växa i) Men! Blev ju jätteglad då jag hittade -just en sådan- fast i miniformat! En JUNO docksäng som passar perfekt till våra katter! De älskar ju att ligga på bl a trånga och "konstiga" ställen....


Så här ser den ut, visst är den söt? :)


Klara var först ut att undersöka, här vädrar hon nosen...det luktade väldigt "nytt" om den....


Men snabbt lade hon sig tillrätta för att tvätta sig....


Och vända sig ett par gånger....


Och i skrivande stund ligger hon och sussar så sött i den :)

Det finns ju andra jättefina kattmöbler/fåtöljer/bäddar åt katter att köpa. Men de kostar ju därefter också. Så detta tyckte jag var en kul idé. OCH! Så får jag utlopp för min längtan efter den stora, riktiga spjälsängen också....

Knäpp som man är ;)

Ps 1. Imorgon har vi lyckats samla ihop fyra av våra sex barn för att tillsammans med dem gå på bio. Vi ska gå på premiären av den nya filmen The Lone Ranger med Johnny Depp. DET ser jag fram emot :)

Ps 2. Min föräldrar firade i helgen 35 år som gifta och 40 år som par, och de är bara 57 år fyllda i år. Otroligt! Bra jobbat av dem :)





4 kommentarer:

Livingroom sa...

Nämen - vad härlig den var... Hoppas sötnosarna uppskattar den. Ryms de månne båda där och sussa?

Tinas bo sa...

Vilken lyxsäng för katterna!! :0)
Men den är verkligen snygg!!

Härlig vy fån toan... hihi

Kram Tina

Emmalill Frank sa...

Gud, en sådan ville jag med haft om jag hade haft små barn.

Så fin dock säng, den hade varit perfekt till min lilla hund :) Vart har du köpt den?????? Vill ha!

Stor sommar kram

Systrarna Virrpannor sa...

Dessa sängar är ju helt underbara, men har helt missat att den finns som liten variant. Så himla söt! Var köpte du den?

Kram Mia