söndag 14 juli 2013

Fler madonnor!


Tredje inlägget för idag ?!?

Som jag har nämnt förut- så har jag ännu INTE tröttnat på den lantliga/dansk/franska stilen med bl a inslag av madonnor. Och nu har ytterligare två fått flytta in :) Jag köpte dem till bra pris av en kär vän som nu kör med lite stilbyte hemma....


En bukett med blandad blomster från trädgården, såsom lila/gul aster, rosa flox samt rosa malva (den sista kan jag inte namnet på) Skriv gärna du/ni som vet ;)


I trädgården går jag just nu och väntar på att astilben ska skifta i färg. Den har precis börjat blomma men den svagt rosa färgen har ännu inte kommit. DET är min favoritblomma OCH favoritfärg! Dessutom kan man torka den -vilket är ett plus :)


En sak till jag väntar på i trädgården är hallonen och jordgubbarna. Jordgubbarna är STORA och snart fullt röda (vilken dag som helst) Hallonen har ett tag kvar. Men vinbärbuskarna bör nog snart plockas av, då de är riktigt fulla med både svarta som röda vinbär nu :)

Nej, här har jag ju INTE tid att sitta. Målar bl a en ram till en tavla jag köpte på en loppis ;)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow...Så vackert//Kramar Annmi

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Hej !

Det glr inget ! :)
Så kul att få se från ditt fina och inpirerande hem.
Ha en fin kväll !
Lycka till med målningen ! :)

En juli kram från Mig

toves sammensurium sa...

Nydelige bilder fra ditt nydelige hjem,elsker den samme stilen og holder på den!Trender får være trender!!
Tove :)