söndag 7 juli 2013

Carpe Diem ~ fånga dagen


Det blev inte så glest mellan inläggen -som jag hade trott- denna vecka :)


Idag -söndag- ska vi hämta hem en STOR sak som vi läs jag ska ha i trädgården, visar sen ;)

Hörrni, har ni varit in till Kristian Gidlund -29 år- förut (eller på länge)? Han bloggar/skriver/pratar i radio och TV om sin strid mot hans obotliga cancer (han har även nyligen gett ut en bok). Han har också spelat trummor -och är ett känt ansikte genom sin medverkan i gruppen Sugar Plum Fairy. Nu har han kommit till det stadium då ingen behandling längre hjälper mot hans sjukdom :( Jag önskar att ALLA kunde läsa hans texter, och genom det -uppskatta vardagen och det/dem vi har runt om oss- mer....

Kristian är långt ifrån den enda som kämpar mot sjukdom och elände (tyvärr) Men inte alla sätter ord på sin kamp och sina nakna känslor. DET gör Kristian till en av få unika.

All kärlek till Kristian -som liksom mig har sina rötter i Kvarnsveden, Borlänge- (där han nu befinner sig hos sina föräldrar), ni hittar till hans blogg HÄR....


1 kommentar:

Carina sa...

Å jag är bara glad att du kikar in med nya inlägg :) Som vanligt så himla vackert du får till det både inne & utomhus.
Jag följer Kristian sen länge, när han skrev 1:a "omgången" & blev "frisk" & sen när han tyvärr...återupptog sin blogg när sjukdomen kom tillbaka...så naket, äkta, öppet han skriver...
Kraaam Carina/Hjo
kattarsel@live.se