onsdag 24 juli 2013

Barnsköterskornas plats


Äntligen blev matrummet tomt igen! Sonen -med kompisar- har ockuperat det för LAN i hela tre (!) dygn....Jag kan ju inte förneka att jag längtar lite tills skolan börjar, så de får komma in i normala rutiner igen! Sonen skulle verkligen ha behövt ett sommarjobb i år, han är alldeles för bortskämd här hemma. Ibland tänker man på hur skönt det ska bli då barnen flyttar hemifrån, och då de lär sig ta mer ansvar och får sköta sina egna hem. Samtidigt tycker jag emellanåt att det är så tomt då alla barn är ute med kompisar. Nu händer inte det ofta, eftersom platsen de oftast samlas på är hemma hos oss. Vi brukar säga att vi har ständig ungdomsgård här hemma. Våra dörrar står ALLTID öppna för barnen OCH ALLA deras kompisar. Och de är nästan alltid här. Det märks på matkontot emellanåt också vill jag lova ;) Det är svårt att neka kompisarna mat då de är här. Och fyra barn (då alla är samlade) med minst en kompis var, det blir lite munnar att mätta ;) Men det är mer roligt än jobbigt -tro mig!

Nåväl. På dessa bilder -som jag fotat med blixt nu på kvällen- ser ni var provdockorna med sin "nya" utstyrsel hamnade. Mina barnskötare, som jag kallar dem.


Canvastavlorna på väggen bakom är hastigt ditsatta. Vi väntar hem en lite större på katterna, och då DEN har kommit så ska jag förhoppningsvis försöka sätta dem lite mer symmetriskt. Men nu tänkte jag lägga ner alla projekt inomhus helt, tills värmen har gett med sig. Jag klagar absolut INTE på värmen, det är underbart! Önskar bara att vi kunde ha lite svalare inomhus :/ Så man kunde gå undan och pusta ut någonstans. Nästan 30 grader inne trots fläktar i rummen. Man blir svettig bara av att röra sig minimalt. Ja, ja -det står väl inte på innan man saknar sommaren och dess värme, så jag bör nog vakta min tunga! *Blink, blink*


Under kvällen har jag känt mig lite "kymig" i magen. Jag har fått springa på toa flera gånger. Jag har ju ofta problem med magkatarr och stressmage, så vi får väl se om det går över med min medicin?

I skrivande stund ligger jag nere i vårat sovrum i källaren, och hör hur toaletten står och spolar på övervåningen längst upp :( Den gör det ibland, och då måste man gå upp dit och spola. Bara det att just nu tog det lite emot att gå "ÄNDA upp till tredje våningen"....

Men, men. Det lär väl göras :/

För er som inte sett det, så klicka HÄR för att komma till inlägget med info om en SUPERB loppis som jag rekommenderar er att INTE MISSA på lördag :)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert meed "Dina barnskötare" på plats :)

/Kramar Annmi

Livingroom sa...

De är såå fina..hoppas du redan känner dig bättre i magen. Kram