fredag 10 maj 2013

Ta in naturen


Idag var vi hem till mina föräldrar för att fira min ena brorsdotter som snart fyller 8 år. Och jag visste sedan förut att mamma och pappa bestämt sig för att ta ned de STORA och JÄTTEFINA gamla björkarna längs med deras staket. Det var ungefär 5 stycken. Jag kan tippa på att de var ca 20 (?) meter höga, och mer än hundra år gamla...Jag är -och har alltid varit- en trädkramare, så detta var INGET jag gillade! Men naturligtvis såg jag potentialen i det hela, då pappa och bror min stod och högg ved samt tog isär björkarna med motorsåg (tro mig -hela gården var full)


Så jag "beställde" två bord...Hur snyggt som helst! Men dock även hur TUNGT som helst! Far min tyckte jag var konstig som skulle ta in dem med alla kryp och lort på...(men vad vet han om inredning? *s*) Men nu står de här hemma och torkar :)

Det är ju dessutom inte vilka björkar som helst, utan min barndoms älskade björkar (då jag växte upp på den gamla bondgården, där mamma och pappa fortfarande bor kvar)


Jag har alltid tyckt om att dekorera med stenar, kottar och grenar inne. Långt innan min "vita period" bubbade jag in enorma stenar bara för att ha som prydnad på golvet....

DET ÄR JU GRATIS. OERHÖRT SNYGGT. OCH DESSUTOM ÅTERVINNING.

Och här nedan ser ni mitt kommande projekt..... 


De stora fönstren ska byggas in i en vägg av råspont som vi ska sätta upp mellan matrummet och vardagsrummet, och grenarna tänkte jag har som gardinstänger. Kul, kul!

Men först jobb hela helgen, och sen SEMESTER! SEN dags att påbörja lite projekt ;)


2 kommentarer:

Clara Malvina sa...

Mycket vackert & smart =)

Trevlig fredagkväll på dig!!

Kramar

Anna Stenberg sa...

Härligt!!! Trevlig helg i vårvärmen! Kram Anna