söndag 24 mars 2013

Den lilla kycklingen


Inspirerad av så många andra bloggare, var jag också "bara tvungen" att fota äggskal med blomma ;) Så nu härmas jag riktigt här...


Denna lilla kyckling ropade jag in förra året på tradera, tillsammans med en till likadan. Då påsken var över lade jag in dem i ett skåp, där jag trodde de låg i tryggt förvar. Kruxet var bara det, att dörren lätt går att öppna...och en dag hittade jag den ena kycklingen slaktad av våra två små huliganer (läs katterna)


Så ensam kvar fick denna lilla bli..men då jag inte fotar den -som här- så står den under en glaskupa i säkert förvar från klor och tänder...


1 kommentar:

Fröken Tindra sa...

Asch, de där små liven alltså!! Din kyckling är underbart söt!! Så himla synd att katterna tog den andra. Jag har en vit kattkille här som är tokig i allt som har fjädrar och liknande. Så det går inte att ha något så´nt framme. Lite trist. Men, men...
Glaskupan var ju en bra grej!
Sött med blommor i äggskal!
Kram!